نقش پرستاران در طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت"

دکتر مریم حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: سلامت از خانواده‌ها آغاز می‌شود و هسته اصلی این موضوع خانواده است. زمانی جامعه سالم خواهیم داشت که خانواده سالمی داشته باشیم. پرستار خانواده از گذشته با طرحی به همین نام وجود داشته است، به شکلی که در اکثر بیمارستان‌ها پرستار خانواده حضور داشته است.

وی افزود: پرستار خانواده نیز مانند بهورزان که تعدادی خانواده را تحت پوشش خود قرار می‌دهند،  به همین منوال خانواده‌هایی را تحت حمایت خود دارند و از لحاظ سلامتی روانی و جسمی افراد خانواده را بررسی کرده و در جهت آموزش خودمراقبتی به خانواده و در نهایت ارتقای سلامت جامعه تلاش می‌کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه حدودا ۳۰ سال است که پرستار سلامت جامعه تربیت می‌کنیم،  اظهار کرد: برای این طرح در آغاز کار هستیم، اما پرستاران سلامت روان، سلامت جامعه و سلامت سالمندی تربیت کرده‌ایم که اکنون جایگاه‌شان چندان مشخص نیست اما با آغاز طرح جایگاه‌شان در جامعه مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که جامعه ایرانی در حال پیش‌روی به سوی سالمندی است، ‌ تصریح کرد: سالمند بیمار نیست که ملزم به بستری کردن او در بیمارستان باشیم؛ سالمند تنها نیاز به مراقبت دارد که طرح پرستار خانواده و به کارگیری پرستارانی که در این مدت تربیت کرده‌ایم، می‌تواند در تحقق این مهم یاری‌گر نظام سلامت باشد.

انتهای پیام

ادغام دو معاونت در دانشگاه تهران/ معاونت فناوری‌های دیجیتال ایجاد شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا