به گزارش ایسنا، اکثر شرکتهایی که در زمینه شفافیت و اقدامات مربوط به تغییرات جوی در رتبههای برتر قرار گرفتند، در ژاپن و آمریکا مستقر هستند در حالی که در سطح منطقهای، اروپا میزبان بالاترین شمار این شرکتها بوده است.
شرکتها از سوی مشتریان و سرمایهگذاران برای تقویت تلاشها به منظور کمک به آهسته شدن روند تغییرات جوی مطابق با توافق جوی ۲۰۱۵ پاریس تحت فشار قرار گرفتهاند تا با حذف استفاده از سوختهای فسیلی، مانع از انتشار گازهای گلخانهای شوند.
نهاد غیرانتفاعی CDP که پیش از این به عنوان پروژه افشای کربن شناخته شده بود، دو درصد از بیش از ۸۰۰۰ شرکت را که آمار محیط زیستی خود را ارائه کرده بودند در بخش A List شاخص خود رتبه بندی کرد.
انتشار A List با دیدار سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس همزمان شده است. در این کنفرانس سران کشورها، دولتها و سایر چهره های کلیدی حضور پیدا خواهند کرد.
طبق گزارش CDP، در یکی از نمونههای اقدامات مثبت، شرکت الکترونیکی سونی ژاپن کنسولهای بازی را از نظر مصرف انرژی بهینه کرده و شرکت اسباب بازی دانمارکی لگو تا سال ۲۰۲۵ از مواد پایدار برای بسته بندی محصولاتش و تا سال ۲۰۳۰ در همه محصولاتش استفاده خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، نامهای جهانی مطرح در این فهرست شامل استرا زنکا، اورئال، سنزبری، نستله، لگو، وال مارت و بایر هستند.
مایکروسافت هفته جاری متعهد شد میزان انتشار کربن را به اندازهای که در ۴۵ سال گذشته منتشر کرده است، کاهش دهد.
انتهای پیام