بورس به قله رسید

به گزارش ایسنا، معاملات امروز (یکشنبه) بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که روند رو به رشد این بازار نسبت به روز گذشته کندتر بود و شاخص کل این بازار با ۷۳۲ واحد رشد در رقم ۴۱۰ هزار و ۹۶۴ واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۷۲ واحد رشد و رقم ۱۲۶ هزار و ۷۸۷ واحد را ثبت کرد.

امروز ۶۹۶ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال انجام شد که نسبت به روز گذشته کاهش داشت. همچنین مخابرات ایران، پتروشیمی جم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بورس گذاشتند.

بانک‌های تجارت و ملت، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، پالایش نفت اصفهان، س. صنایع شیمیایی ایران و ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس بودند.

رشد نامحسوس فرابورس

در این سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس ۲۳ واحد رشد کرد و در رقم ۵۲۹۷ واحد ایستاد. معامله گران فرابورس امروز ۳۳۵ هزار معامله انجام دادند که ۱۸ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال ارزش داشت. این تعداد معامله نسبت به روز قبل افزایش و ارزش آن نسبت به روز قبل کاهش داشت.

 در بازار امروز پتروشیمی مارون، صنایع ماشین‌های اداری ایران و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند، شرکت آهن و فولاد ارفع و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر فرابورس گذشاتد.

افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری/ شتاب در اعطای وام فرزندآوری و ودیعه مسکن
هم اکنون بخوانید

نمادهای پربیننده فرابورس سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، صنایع ماشین‌های اداری ایران، قاسم ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم بودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + سه =

دکمه بازگشت به بالا