ذاکریان: ترامپ با ترور قاسم سلیمانی سلسله اشتباهاتش در صحنه بین‌الملل را ادامه داد

مهدی ذاکریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ارسال نامه اعتراضی به شورای امنیت سازمان ملل به عنوان اقدامی بر خلاف قوانین حقوق بین‌الملل و درخواست از دولت عراق برای رسیدگی به این مساله چون که ترور این فرمانده ارشد نظامی در خاک این کشور انجام گرفته، از جمله اقداماتی است که ایران می‌تواند به لحاظ حقوقی در سطوح بین‌المللی انتجام دهد.

وی ادامه داد: ابلاغ مراتب اعتراض به سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران از دیگر اقدامات حقوقی و دیپلماتیک ایران است که به نظر انجام شده است.

این استاد دانشگاه اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در خاک عراق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانست و افزود: این اقدام از طرفی نقض حاکمیت ملی عراق بوده است چرا که نیروهای آمریکایی اجازه انجام چنین عملیات‌های نظامی و تروریستی را طبعا در خاک این کشور ندارند.

ذاکریان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های نیروهای سپاه قدس در مقابله با داعش و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه و عراق اظهار کرد: با توجه به اقدامات این نیروها و نیز هدایت و حمایت فرمانده سپاه قدس، ترور سردار سلیمانی خارج از عرف و قوانین جامعه بین‌الملل و قابل پذیرش نیست.

این کارشناس مسایل بین‌الملل اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را عاملی در بی‌ثباتی منطقه دانست و گفت: ترامپ از ابتدای شروع به کارش ادعا می‌کرد از زمانی که وی روی کار آمده است اوضاع آمریکا، منطقه و غیره بهتر شده است اما تحولات چهار سال اخیر به ویژه اقدامات این کشور در عراق نشان می‌دهد که این‌ ادعاها پوچ بوده است و نه تنها چیزی بهتر نشده است بلکه همه چیز بدتر شده است. اکنون در منطقه شاهد شکاف بین کشورهای منطقه از جمله ایران و عربستان هستیم که رفته رفته این شکاف‌ها عمیق‌تر نیز می‌شود.

از ظرفیت خانه کارگر برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه استفاده شود
هم اکنون بخوانید

ذاکریان تصریح کرد: اقدام روز جمعه آمریکا در ترور قاسم سلیمانی اشتباهی دیگر از ترامپ در ادامه سلسله اشتباهاتش در صحنه بین‌الملل بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا