اعلام آمادگی مقتدی صدر برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر در واکنش به حمله شامگاه یکشنبه آمریکا به مواضع حشد شعبی، نوشت، اگر نظامیان آمریکایی از عراق خارج نشوند به شکل دیگر عمل می‌کنیم.

وی افزود: ما پیش از این درباره وارد کردن عراق به نزاع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داده بودیم و گفتیم که عراق و ملت آن دیگر تحمل این اقدامات بی‌پروا را ندارند.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: ما اگر پیشتر برای اخراج اشغالگر از طریق مقاومت نظامی همکاری می‌کردیم این اتفاق رخ نمی‌داد.

این مقام عراقی در ادامه خطاب به حشد شعبی گفت: من امروز آماده اخراج اشغالگران از راه‌های سیاسی و قانونی هستم پس آیا کسی هست که ما را یاری کند. بیایید در اسرع وقت صفوف خود را متحد کنید و از اقدامات غیر مسئولانه برخی از جناح‌های نظامی دور شوید و بگذارید کنترل اوضاع منحصراً در دست نیروهای امنیتی باشد. اگر آنها (آمریکایی‌ها) از عراق خارج نشوند با همکاری شما طور دیگری با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران به رهبری ترامپ از یک سو از فساد موجود و ازطرف دیگر از شکاف میان سیاستمداران و ملت سوء استفاده کرده‌اند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که عراق میدانی برای تسویه حساب‌های سیاسی و نظامی باشد و ما فقط خواهان عراقی قوی و مستقل هستیم.

انتهای پیام

روسیه: جولان بخشی از خاک اشغال شده سوریه است،حاکمیت اسرائیل بر این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا