غاز پیشانی سفید بزرگ، مهمان دیگر زیستگاه‌های شرق استان تهران

به گزارش ایسنا، محمد کرمی با اعلام این خبر گفت: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در حاشیه اعتماد نو به نقل از برنامه سرشماری پستانداران زیستگاه‌های شرق استان، موفق به مشاهده و تصویر برداری از دو جفت غاز پیشانی سفید بزرگ شدند.

وی با بیان اینکه این گونه ارزشمند دیرزمانی است که در زیستگاه‌های سطح استان مشاهده نشده است، افزود: این پرنده معمولاً در زمستانها در ایران دیده شده و در آذربایجان و نواحی جنوبی دریای خزر و به تعداد کمتر در استانهای خوزستان و فارس مشاهده شده و جمعیت آنها رو به کاهش است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، گفتنی است طول بدن غاز پیشانی سفید بزرگ ۶۵ تا ۷۵ سانتی‌متر است. پرنده بالغ به‌وسیله لکه بزرگ و سفید پیشانی، منقار صورتی رنگ، پاهای نارنجی  و راه‌ راه پهن سیاه نامنظم روی شکم از غاز خاکستری و غاز پا زرد تشخیص داده میشود. رفتار و پرواز این پرنده شبیه غاز خاکستری است، با این تفاوت که سریعتر بال می زند و پیش‌بالش تقریبا قهوه‌ای رنگ است. این پرنده در مناطق تالابی، نیزار، دریاچههای آب شیرین ، شالیزارها و مزارع گندم و جو و علوفه به سر برده و در نواحی باتلاقی و توندرا تولید مثل می کند.

انتهای پیام

تهران بیش از ۲۷ هزار قوچ، میش، کل، بز، آهو و جبیر دارد+ عکس
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا