آسیب برای یک درصد مردم قطعی است

به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی در همایش ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بوشهر بیان کرد: حضور همه عزیزان در این گردهمایی آشکار کردن این عزم‌ ملی برای از میان بردن آسیب های اجتماعی بوده که همه‌ نتیجه و برکات آن را خواهیم دید. 

وی عنوان کرد: چه موقع یک آسیب به آسیب های اجتماعی تبدیل می شود؟ زمانی که از منظر آسیب فردی عبور می کند و فراگیری و اشاعه و توسعه آن بخش بیشتری از جامعه را در بر می گیرد. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک طیفی معمولا دو طرف این طیف از آسیب در امان بوده و آن سر طیف افرادی هستند که به شدت در معرض آسیب و اصلا ‌منشا آن آسیب هستند. در هر ۱۰۰ نفر از افراد جامعه یک نفر مطلقا دزد و یک‌ نفر انسانی مطلقا درستکار است و در این میان ۹۸ نفر دیگر در یک طیف پیوسته می توانند درستکار و یا دزد باشند و این نتیجه یک پژوهش در حوزه روانشناسی است.

عمادی با بیان اینکه آسیب برای یک درصد مردم قطعی است، افزود: با برخی از مجرمین ‌هر چقدر برخورد شود باز هم تغییر نخواهند کرد و بعضی حتی می گویند ما را اعدام‌ کنید، نمی توانیم از جرم دست برداریم! به اینها کاری نداریم و در همه جا زندان برای این قشر هست ولی باید بقیه را مراقبت کنیم‌ تا از آسیب دور بمانند.

وی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی وجود دارد که شامل ۴ دوره تربیتی سه ساله است و این تربیت در ساحت های اخلاقی عبادی اعتقادی، اجتماعی سیاسی، اقتصادی و حرفه ای، زیستی و مدنی، علمی و فناورانه، هنری و زیباشناختی اتفاق می افتد.

هشدار پلیس درباره تماس‌های درخواست کننده کد تایید
هم اکنون بخوانید

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هنگامی که ما موظف می شویم تربیت را در این ساحت ها اعمال کنیم‌ و وقتی سند تحول بنیادین تحول محیط های آموزشی را به ما گوشزد می کند که ما را به یک‌ حصار محکم و یک‌ حصن‌ حصین دعوت می کند. اگر ما این سند را به درستی درک و عمل‌ کنیم‌ می توانیم از آسیب های فردی جلوگیری کنیم تا به آسیب های اجتماعی تبدیل نشود و از اینجاست که تربیت اثبات می شود و پیشتازی و طلایه داری آموزش و پرورش در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی اثبات شده و همه چشم امیدها به سمت آموزش و پرورش می آید. 

عبدالرسول عمادی تاکید کرد: البته که اولا وظیفه تربیت بر عهده خانواده بوده و اسلام این وظیفه را بر عهده پدر و مادر گذاشته، ولی اصلی ترین معد خانواده مدرسه است، اگر محیط اجتماعی ناسالم باشد و برخی نهادها وظایف خود را به درستی انجام ندهند خانواده نمی تواند فرزندش را از آسیب مصون نگه دارد، چون فرزند در محیط های متنوع بیرون قرار می گیرد و این‌ محیط ها باید جای یادگیری بشوند.

وی با بیان اینکه تحول در محیط های یادگیری تنها توسط آموزش و پرورش مقدور نیست، گفت: همه محیط ها باید مکانی برای یادگیری شوند و به همین خاطر وظیفه اجرای سند تحول بنیادین بر عهده همه دستگاه های اجرایی است و به یک‌ خیزش ملّی و عزم همگانی نیاز دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همایش ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی این وظیفه بزرگ را بر عهده دارد که امر تربیت و مراقبت از تربیت فرزندان و پیشگیری از آسیب ها را همگانی کند و اگر این‌ اتفاق نیفتد فرزندان مان را به انتهای طیف سوق می دهیم و آنجاست که آسیب ها اثرات سوء خود را نشان خواهد داد و در نهایت خروجی های ما بیشتر از آنکه به نفع توسعه ملی و تعالی و پیشرفت کشور و شرکت در مسابقه توسعه جهانی باشد باعث سقوط جامعه‌ می شوند. 

اولین پیکر حادثه معدن ارزوئیه توسط نیروهای هلال احمر پیدا شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا