تاکید بر شفاف سازی خسارات حوادث اخیر/تلاش اروپا برای ادامه برجام/سفر برجامی عراقچی و…

به گزارش ایسنا،‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه به‌دقت حرکات ناوهای آمریکایی و انگلیسی را در منطقه رصد می کنیم، گفت: امریکا با اقدامات خود به دنبال بی‌ثبات و ناامن کردن منطقه و تنگه هرمز است تا بتواند حضور خود را توجیه کند.

همچنین معاون اول رییس‌جمهور در مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات گفت: همواره باید سر تعظیم در برابر ملت ایران به ویژه طبقات ضعیف فرود آوریم که این روزها را با صبر و تحمل سختی‌ها پشت سر گذاشتند و حاضر نشدند کمترین حرکتی که نشان دهد کشور و نظام در معرض خطر قرار دارد از خود بروز دهند؛ آنها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند و کمر خم نکردند. جهانگیری تاکید کرد: همه برای آفزایش اعتماد مردم کمک کنند.

دومین روز ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس

دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ۸ صبح امروز (دو شنبه) آغاز شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران با بیان اینکه مشکلی در ثبت‌نام داوطلبان نداریم، تاکید کرد: مراجعه‌کنندگان به اطلاعیه‌ها،‌ توجه کنند.

بازدید رئیس ستاد انتخابات استان تهران از ستاد انتخاباتی فرمانداری

رییس ستاد انتخابات استان تهران: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ فرایند الکترونیکی است

همچنین حاشیه های دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس را میتوانید اینجا بخوانید.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم در توییتی به داوطلبان نمایندگی مجلس تاکید کرد که شایستگی و توان انجام وظایف نمایندگی از ضروریات عقلی است.

کدام نهاد مسئول اجرای اصلاح قیمت بنزین بوده است؟

“من نحوه و زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم و مثل شما صبح جمعه دیدم قیمت بنزین تغییر کرده است.” این جملات رئیس‌جمهور که به قول رئیس دفترش با سوءبرداشت مواجه شده است، باعث شد تا موجی از انتقادات نسبت به حسن روحانی به راه بیفتد؛ انتقاداتی که حسن روحانی را به اظهار بی‌اطلاعی از زمان اجرای سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین متهم می‌کردند. اما شورای امنیت کشور که این مسئولیت به آن واگذار شد چه نهادی است و تفاوت آن با شورای عالی امنیت ملی چیست؟

وزیر کشور در حاشیه نشست خود با استانداران با بیان اینکه در حوادث اخیر کشور برخی به دنبال رقابت سیاسی و کسب منافع جناحی بودند، اظهار کرد:‌ این موضوع موضوعی ملی و مربوط به امنیت کشور بود و نباید این موضوع را در چارچوب رقابت‌های سیاسی و منفعت اندیشی مورد توجه قرار دهند.

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد
هم اکنون بخوانید

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس: وزیر کشور باید درباره نحوه اعلام و اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین پاسخگو باشد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس: اتخاذ راهکارهای مناسب برای کاهش فشارهای حاصل از اصلاح قیمت بنزین بر اقشار مختلف

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس: مراجع رسمی باید آمار دقیق کشته‌شدگان و دستگیرشدگان ناآرامی‌ها را اعلام کنند

سیدعزت الله ضرغامی: ارائه آمار و نحوه خسارات جانی را به دشمن نسپاریم

محمد رضا عارف: ابهاماتی درباره اغتشاشات اخیر و کشته‌شده‌ها وجود دارد/نهادهای مسئول شفاف‌سازی کنند

محمود ‏صادقی: مسئولان آمار کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر را اعلام کنند وگرنه…

یک عضو هیئت رئیسه مجلس: دولت، وزارت کشور و قوه قضاییه به گمانه‌زنی‌ها پاسخ روشن بدهند

همچنین سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد اصلاح ماده (۱۶) آیین‌نامه فنی ماده (۲) قانون هوای پاک، موضوع کنترل و کاهش آلودگی‌ها با محوریت اجرای طرح کهاب را به دولت ارسال کرده است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: اجرای قانون هوای پاک نقش بسزایی در کنترل آلودگی هوا دارد

دبیر مجمع نمایندگان تهران: آلودگی هوا مسئله ملی قابل حل است/بسته جامع تدوین شود

سفارت کشورمان در لندن در پیامی توییتری در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده علیه سفیر ایران در لندن، این ادعاها را کذب خوانده و رد کرد. در این پیام گفته شد: سفیر بعیدی‌نژاد، هیچ‌گاه کسی را تهدید نکرده است، چه برسد به این که یک پایگاه خبری باشد.

همچنین سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور برگزاری بیست و هشتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ژاپن و شرکت در اولین همایش گفت‌وگوی جهانی به ژاپن سفر کرده است. در این سفر که بنا به دعوت همتای ژاپنی صورت گرفته، درباره مناسبات دوجانبه و تحولات کنونی برجام به گفت‌وگو خواهد پرداخت. عراقچی بار دیگر بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت: توافق هسته‌ای یک بازی برد-برد بود.

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان هم که صبح امروز به تهران سفر کرده است با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد. پیش بینی می شود محور اصلی دیدار این دو دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی  و عمانی  مسائل دوجانبه، منطقه و طرح صلح هرمز باشد.

کاخ سفد در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

هانی‌زاده: هدف انصارالله، استفاده از استراتژی" توازن وحشت " در برابر سعودی‌ها است
هم اکنون بخوانید

نتانیاهو همچنین به تصمیم شش کشور جدید اروپایی برای پیوستن به اینستکس، واکنش نشان داد و گفت که کشورهای اروپایی باید برای این که می‌خواهند با ایران تجارت کنند، «از خود شرم‌زده باشند».

درهمین رابطه حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسایل بین‌الملل با تاکید بر اینکه موضع ایران در برابر تهدید اروپا به استفاده از مکانیسم ماشه، روشن باشد، گفت: در شرایطی که طرف اروپایی با وجود عدم پایبندی به تعهداتش در برجام ایران را به استفاده از مکانیسم ماشه تهدید می‌کند، مسوولان باید به روشنی مواضع خود را بیان کنند و بگویند که در صورت استفاده از مکانیسم ماشه چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم، مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا را درباره ایران تکرار کرد و گفت: در تلاشیم اروپا را در قبال برجام، متحد خود کنیم.

مایک پمپئو همچنین در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز فعالیت روسای جدید کمیسیون اروپا از آغاز به کار روسای جدید کمیسیون اروپا به عنوان فرصتی برای ترغیب کشورهای اروپایی به هم‌سویی با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا استفاده کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آغاز به کار رسمی رافائل گروسی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد بین‌المللی و جانشین یوکیا آمانو خبر داد. گروسی آرژانتینی که پیشتر دستیار دبیرکل آژانس بوده، در جلسه کنفرانس عمومی آژانس به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

همچنین مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم که جانشین فدریکا موگرینی شده است، از مقامات ایرانی خواست هر کاری برای زنده نگه داشتن برجام لازم است، انجام دهند و گفت: اگر ایران کاری کند که برجام از بین برود، اشتباه بزرگی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه در رابطه با برخورد با اشرار ناامنی‌های اخیر، گفت: نسبت به اشرار و کسانی که ناامنی ایجاد کردند، به اموال عمومی خسارت زدند و نسبت به مردم، دستگاه‌های اداری و اموال عمومی تعرض کردند، آن تعدادی که نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات، سپاه و بخش‌های مختلف دستگاه قضایی تحویل دادند، کار در دادسراها پیگیری می‌شود و پرونده‌ها در حال رسیدگی است و بزودی مردم در جریان رسیدگی‌ها قرار خواهند گرفت.

همچنین فاطمه سعیدی، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌ از آزاد شدن تعدادی از دانشجویان بازداشتی در اعتراضات اخیر خبر داد و گفت که فراکسیون امید تا آزادی آخرین دانشجوی بازداشتی از طریق قوه قضاییه و دانشگاه ها پیگیر خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا