تأکید بر تقویت جنبه مردمی کتاب‌گردی

به گزارش ایسنا، کتاب‌گردی ظهر امروز (چهارشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) در راسته خیابان انقلاب ادامه یافت. گروه کتاب‌گردی بازدید خود را از کتاب‌فروشی جهاد دانشگاهی آغاز کردند و سپس به نمایشگاه «اهدای کتاب به کتاب‌فروشی‌های سیل‌زده پلدختر» در خانه کتاب رفتند.

در بازدید از کتاب‌هایی که سیل به آن‌ها آسیب رسانده است، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران از اهدای ۱۰ هزار عنوان کتاب به کتاب‌فروشی‌های این منطقه خبر داد.

نیکنام حسینی‌پور، دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در سخنانی گفت: با توجه به این که ما از این منطقه بازدید داشتیم و برخی از کتاب‌فروشی‌ها حتی بناهای‌شان از این بین رفته می‌خواهیم ناشران این مساعدت را داشته باشند و با کتاب‌فروشی‌های پلدختر همراهی کنند و یا این‌که با تخفیف به آن‌ها کتاب بدهند.

در ادامه از مرکز پخش ایثار که تخفیف‌ ۵۰ درصدی برای کتاب‌هایش گذاشته بازدید شد.

بازدید از کتاب‌فروشی‌های اسم، مولا و حکمت از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های بعدی گروه کتاب‌گردی بود.

نیکنام حسینی‌پور درباره میزان مردمی بودن اعتماد نو به نقل از برنامه کتاب‌گردی به ایسنا گفت: قبول دارم که جنبه مردمی این مراسم ضعیف است و بیشتر مسئولان در این مراسم شرکت می‌کنند. به نظرم این وظیفه رسانه‌ها است که درباره کتاب‌گردی بیشتر بگویند و مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند. ما خودمان از این‌که کتاب‌گردی جنبه دولتی پیدا کند اجتناب می‌کنیم، اما از حضور مسئولان در این مراسم استقبال می‌کنیم، زیرا بسیاری از مشکلات کتاب‌فروشی‌ها با این بازدیدها حل می‌شود، ولی جنبه مردمی این رویداد نیز باید تقویت شود.

نماد صلح و دوستی در نیاوران کاشته شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا