تولید شوینده‌های دوستدار محیط زیست با کاربری پاک کردن شیشه تا سکوهای نفتی

به گزارش ایسنا، سالانه بالغ بر ۱۰ هزار عدد از این پنل‌های LED و LCD به دلیل پاک کردن با مواد شیمیایی و قلیایی دچار آسیب دیدگی می‌شوند؛ از این رو یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از دهه ۸۰ تحقیقات اولیه‌ای در زمینه تولید محصولات پاک کننده طبیعی به منظور جلوگیری از خرابی پنل‌ها آغاز کرد و پس از انجام تحقیقات موفق به تولید آزمایشی انواع پاک کننده‌ها برپایه مواد طبیعی بابهره‌مندی از تکنولوژی نانو شد.

حذف سمیت از مزایای شوینده‌های تولیدی این محققان است، به گونه‌ای که این نانو محصولات دوستدار محیط زیست بر پایه مواد گیاهی است و از آنها برای شست‌وشوی سطوح مختلف می‌توان استفاده کرد.

شیشه شوی MSK نانویی این شرکت از مزایایی چون بدون الکل بودن، تمیز و درخشان کننده انواع شیشه و رایحه خوش برخوردار است و با اسپری کردن آن بر روی سطح می‌توان از آن برای پاک کردن شیشه بهره برد.

با توجه به ضایعات فراوانی که به هنگام استفاده از شوینده‌های موجود در بازار جهت پاک کردن و گردگیری وسایل چوبی یا MDF ایجاد می‌شود، این محققان با استفاده از فناوری نانو و محلول مخلوط روغن‌های گیاهی محلول‌های پاک کننده لوازم چوبی را عرضه کردند. این محصول از ترک خوردگی چوب محافظت و جلوگیری می‌کند، ضمن آنکه ضد گرد و غبار نیز هست.

در روش‌های سنتی و در غیاب استفاده از تکنولوژی نانو، از حلال‌های مضر شیمیایی نظیر شامپو فرش‌های حاوی عناصر شیمیایی سمی و اتانول برای شست‌وشوی فرش استفاده می‌شود، اما در نانو محلول پاک کننده فرش این شرکت از حلال آب و ترکیبات پاک کننده گیاهی استفاده شده است. عدم تداخل رنگ فرش‌های ماشینی در اثر شست‌وشو، استفاده از مواد اولیه طبیعی و  سازگار با محیط زیست، پاک کننده قوی لکه‌های چربی، سیاهی و غیره از سطح الیاف مانند فرش ماشینی، موکت و مبل، نرم کنندگی سطوح پس از شست‌وشو، درخشان کننده، تثبیت کننده رنگ و نرمی الیاف فرش و عدم آسیب رساندن به الیاف فرش، مبل و موکت از جمله مزایای این محصول به شمار می‌رود.

وضعیت منابع آب زیرزمینی کشور چگونه است؟
هم اکنون بخوانید

کلیه پاک کننده‌های رینگ و لاستیک موجود در بازار از ترکیبات سورفکتانتی با منشاء نفتی و حلال‌های آلی نظیر الکل و استون استفاده می‌شود و این در حالی است که در نانو محلول پاک کننده و براق کننده رینگ و لاستیک این محققان از ترکیبات کاملاً گیاهی و حلال آب استفاده شده است. این محصول از مزایایی چون کاهش تشکیل لکه‌های چربی و گریس و خاک، پاک کننده و درخشان کننده و سازگار با محیط زیست برخوردار است.

این شرکت اولین تولید کننده پاک کننده طبیعی به روش نانو بوده و تمام محصولات آن دارای گواهینامه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است. همچنین دارای ۴ ثبت اختراع استانداردهای ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ از شرکت AGR سوئد، استاندارد ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ از شرکت NOBEL آلمان، استاندارد ISO ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ از شرکت NOBEL آلمان، استاندارد کیفیت اروپا CE، گواهی حلال جهانی است.

شوینده‌های نانویی تولید شده در کشور برای سطوح مختلف از سینک ظرفشویی و لاستیک خودرو تا عینک و چرم کاربرد دارد.

این محققان با بخش‌های خصوصی برای کاربردی کردن این نانو شوینده‌ها برای تمیز کردن نفت و آلاینده‌های نفتی در سکوهای نفتی مورد استفاده قرار گیرد. نمونه اولیه این محصولات به شرکت صنعتی داده شده است تا در صورت تایید، از شوینده‌های نانویی برای شست‌وشو در سکوهای نفتی استفاده خواهد شد. از آنجایی که حساسیت زیادی برای حفظ محیط‌زیست در سکوهای نفتی وجود دارد، استفاده از شوینده‌های شیمیایی می‌تواند آسیب‌های زیادی به آبزیان وارد کند به همین دلیل استفاده از شوینده‌های نانویی این شرکت می‌تواند مزیت زیادی در این حوزه داشته باشد.

در صورت موفقیت در این قرارداد، مسیر برای فروش این محصول به چند شرکت از کشورهایی چون “عمان”، “قطر” و “کویت” هموار خواهد شد. فروش سالانه این محصولات دانش بنیان ۵۰ تن است و برای محصولات مربوط به کارواش این رقم به ۲۰۰ تن در سال می‌رسد.

جزئیات طرح فروش فوق العاده ایران خودرو اعلام شد_اردیبهشت1401
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا