کاندیداهای مجلس حق استفاده از برنامه‌های صدا و سیما برای تبلیغ را ندارند

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح اقدامات صدا و سیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش ستاد انتخابات در سازمان صدا و سیما تشکیل شد. صدا و سیما باید به سمت تهیه اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تبلیغاتی برای تهییج مردم جهت حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات باشد.

وی افزود: طبق قانون موجود کاندیداهای انتخابات مجلس حق استفاده از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سازمان برای تبلیغ خود را ندارند. در ایام تبلیغات تنها افراد و اشخاص می‌توانند با هدف تشویق مردم برای حضور در انتخابات حضور پیدا کنند. البته مجلس در اصلاح قانون انتخابات موضوعات تبلیغات انتخابات مجلس را تغییر داده که کلیت اصلاح قانون انتخابات مجلس در شورای نگهبان تایید شد به همین دلیل در این دوره همان قانون قبلی ملاک است.

این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما تاکید کرد که تبلیغ افراد و اشخاص از رادیو و تلویزیون مطرح نیست البته احزاب و گروه‌های مختلف می‌توانند به طور کلی اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود را مطرح کنند که این کار هم در راستای افزایش مشارکت حداکثری و نه بحث تبلیغ لیست و گروه خاصی است.

قاضی زاده هاشمی مجددا تاکید کرد: کاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان در انتخابات مجلس فرصتی برای استفاده از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های صدا و سیما در ایام انتخابات مجلس را ندارند.

وی در پایان گفت: شورای نظارت بر صدا و سیما بر کار ستاد انتخابات نظارت دارد و از لیست این ستاد برای توضیح درباره اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایشان دعوت خواهد کرد.

تیشه بر ریشه‌ها...
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا