عضو کمیسیون عمران مجلس: نوسازی بافت‌های فرسوده ناپایدار، ضروری است

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زلزله رخدادی طبیعی است که ۸۰ درصد آنها در اقیانوس‌ها و ۲۰ درصد در خشکی‌ها رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: این ۲۰ درصد نیز مخاطرات خاص خود را دارد و باید برای مقابله با این پدیده همیشه آماده باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایمن‌سازی و رعایت قوانین و مقررات ساخت‌وساز را مهم‌ترین راهکار کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله عنوان کرد و با بیان اینکه از سال ۸۵ به بعد استاندارد در ساخت‌وسازها رعایت شده که این امر سبب شده با کمترین تلفات همراه باشیم، عنوان کرد: باید ایمن بسازیم و به شهروندان آموزش داده و تکنولوژی و دانش روز را در ساخت‌وسازها لحاظ و استانداردها را رعایت کنیم.

کیان‌پور گفت: باید در طراحی‌ها از آخرین تکنولوژی روز دنیا و از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده کنیم البته خوشبختانه در کشور تکنولوژی‌ها را بومی‌سازی کرده‌ایم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این اوصاف تلاش کنیم بافت‌های فرسوده کشور که ناپایدار هستند و مقاومت خوبی ندارند را مقاوم‌سازی و نوسازی کنیم، تصریح کرد: باید در برابر زلزله‌های احتمالی آمادگی و ایمنی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور و دوره‌های آموزشی و آمادگی برای شرایط بحرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تأکید کرد: ضرورت دارد مدیریت بحران به‌صورت دوره‌ای استان‌های معین را دعوت کند و نشست‌هایی را برگزار کند تا آنان از آمادگی لازم برخوردار شوند و در زمان بحران خدمات به‌درستی انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واحدهای مسکونی موجود در بافت‌های ناپایدار شهری و فرسوده باید سریع‌تر نوسازی شوند، گفت: آیین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله، ۴ مرتبه ویرایش شده یعنی آیین‌نامه روزبه‌روز بر اساس زلزله‌های به وقوع پیوسته و شیوه‌هایی که باید در آیین‌نامه‌ها اصلاح شوند، البته به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده است.

حرکات دشمنان خللی بر اراده برادران شیعه و سنی وارد نمی‌کند
هم اکنون بخوانید

کیان‌پور گفت: همچنین باید تمام مسکن‌های روستایی خشتی و گِلی کشور نوسازی شوند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنانچه با این مهم خوب برخورد و ایمنی و استاندارد لازم در ساخت‌وسازها رعایت شود قطعاً سرمایه‌های ملی کشور حفظ خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا