مجید قدمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۸۰ دانش آموز اوتیسم در مدارس ویژه اوتیسم و ۲۱۰ دانش آموز در قالب آموزش فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند گفت: کار بسیار مشکلی است که یک کودک مبتلا به اوتیسم کنار بچههای عادی بنشیند، اما اتفاق افتاده و به دنبال بهبود عملکردی این دانش آموزان هستیم.
وی افزود: هدف گذاری ما دایر شدن ۳۲ مدرسه اوتیسم در ۳۲ استان کشور است، البته در کلانشهرها چون تهران و اصفهان بیش از دو یا سه مدرسه را داریم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تقویت ابزارهای تشخیصی نیز اشاره کرد و گفت: ابزارهای تشخیصی استانداردسازی و باعث شد بتوانیم بچهها را به خوبی در طرح سنجش شناسایی کنیم. همچنین کتابهای درسی دانش آموزان اوتیسم که همزمان اختلال کم توانی ذهنی داشتند را نیز چاپ و به دستشان رساندیم.
قدمی افزود: تربیت مدرس دانش آموزان اوتیسم را برای همه استانها پیش بینی و برای هر استان یک متخصص تربیت کردیم. بیش از ۲۰ دوره و کارگاه آموزشی در حوزه اوتیسم با همکاری مرکز امور بینالملل وزارتخانه و یونیسف برگزار و محتوای آموزشی مناسب را هم تولید کردیم.
وی با گلایه از عملکرد دانشگاهها که بیشتر روی تشخیص اوتیسم کار میکنند تا محتوای آموزشی ویژه برای آنها گفت: آنچه که در سازمان استثنایی با توجه به پتانسیل و توانمندیهای موجود انجام میدهیم کار بر روی محتواست. متاسفانه دانشگاهها در حوزه آموزش، پرورش و توانبخشی دانشآموزان اوتیسمی، فارغ التحصیلان توانمند در اختیار مدارس قرار نمیدهند و ایراد کار به دانشگاه فرهنگیان هم برمیگردد زیرا اکنون چنین نیرویی تربیت نمیکند.
انتهای پیام