فروش تسلا در چین بالا گرفت

به گزارش ایسنا، شرکت تسلاموتورز آمریکا به عنوان یکی از خودروسازان نوظهور و نوپا که در سال‌های اخیر با تلاش‌های مداوم خود به موفقیت‌های قابل توجهی در توسعه و تولید خودروهای الکتریکی لوکس و قدرتمند دست یافته است، در بازارهای جهانی بجز ایالات متحده آمریکا نظیر چین و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز توانسته سهم بازار و فروش چشمگیری را به خود اختصاص دهد و در این حوزه از سایر رقبای خود سبقت بگیرد.

اما به نظر می‌رسد باوجود افزایش قیمت خودروهای برقی تسلاموتورز آمریکا که تحت تاثیر قانون افزایش تعرفه واردات محصولاتی که در خاک کشور چین تولید می‌شوند، بوجود آمده است همچنان مشتریان چینی ترجیح می‌دهند که در صورت تمایل به خریداری خودروهای برقی، مدلهای مختلفی از خودروهای تسلا را بخرند.

بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت cleantechnica، می‌توان دریافت که تقاضای مشتریان و شهروندان چینی برای خریداری و استفاده از خودروهای برقی تسلا مدل ۳ و مدل ایکس در ماه گذشته میلادی، سپتامبر، به میزان ۱۰ درصد رشد و افزایش یافته است.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

چین هم همانند بسیاری از کشورهای دیگر همچون انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، مکزیک و هند، تصمیم گرفته است که فروش، تولید و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی را که موجب آلودگی هوا و محیط زیست می شوند، نهایتا تا یک دهه آینده ممنوع اعلام کند.

شناسایی بیش از ۸ هزار مالباخته
هم اکنون بخوانید

طبق آمارهای منتشر شده در سال گذشته، ۱۵ درصد از درآمد شرکت تسلا از چین بعنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، تامین می‌شود که به گفته تحلیلگران، از زمان احداث کارخانه اختصاصی تسلاموتورز تحت عنوان گیگافکتوری ۳ در این کشور پهناور ، فروش این خودروهای لوکس، قدرتمند و پاک افزایش بسیار بیشتری پیدا کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یک =

دکمه بازگشت به بالا