به گزارش ایسنا محسن کابلی، مدیر عامل این شرکت دانشبنیان در این باره اظهار کرد: آنتنهای شبکه موبایل تاکنون در کشور در مقیاس تجاری تولید نشده بود و از دیگر کشورها وارد میشد؛ یکی از جدیدترین تکنولوژیهای این حوزه، بیمفورمینگ است که تقریبا تمامی آنتنهای جدید از آن پشتیبانی میکنند.
وی از بومیسازی آنتنهای بیمفورمینگ با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و یادآور شد: این آنتن در باند فرکانسی ۳۳۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز است که در توسعه شبکه TD-LTE کاربرد دارد و دارای تکنولوژی جدید و بر اساس نیاز اپراتورهای مخابراتی کشور طراحی و ساخته شده است. این آنتنها در گذشته از طریق شرکت هوآوی و دو شرکت اروپایی تامین میشد و ما چهارمین شرکت سازنده این آنتنها در دنیا محسوب میشویم.
مجری طرح با اشاره به چالشهای تجاریسازی این محصول در کشور با بیان اینکه ما شرکت کوچکی هستیم که اپراتورها حاضر نیستند با ما قرارداد ببندند، یادآور شد: این در حالی است که بر اساس تستهای فنی انجام گرفته ما توانستهایم با هوآوی و نوکیا رقابت کنیم؛ اما متاسفانه تاکنون نتوانستهایم تعداد قابل توجهی آنتن به فروش برسانیم و صرفا توانستیم فقط ۵ درصد سهم بازار را از آن خود کنیم.
کابلی با اشاره به حمایت مالی صندوق نوآوری از شرکتهای دانشبنیان، خاطرنشان کرد: درست است که نقدیندگی در تولید خیلی مهم و راهگشاست، اما همه معضل اصلی شرکتها پول نیست و صندوق نوآوری و شکوفایی اگر قصد نجات شرکتهای دانش بنیان را دارد و میخواهد این شرکتها وارد عرصه اقتصاد کشور شوند، باید در این زمینه نیز تدبیری بیندیشد و از شرکتها حمایت کند.
وی نوسان نرخ ارز را یکی از چالشهای شرکتهای فناور دانست و اضافه کرد: انتظار داریم نهادهای مربوط از جمله وزرات صنعت، سازمان تنظیم مقررات، مخابرات و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نرخ ارز را برای شرکتهای دانشبنیان تثبیت کنند و همچنین در مواردی که توان داخلی در تولید یک محصول وجود دارد، خرید خارجی ممنوع شود و اپراتورها حداقل ۵۰ درصد نیاز خود را از شرکتهای داخلی تامین کنند.
انتهای پیام