به گزارش ایسنا، صفا صبوری دیلمی ظهر امروز در نشست خبری خود که در قالب دوشنبههای پاسخگویی مدیران شهری برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد این معاونت در حوزه فنی و عمرانی شهر گفت: ۷۰ پروژه در دست اقدام داریم که براساس اعتماد نو به نقل از برنامهریزیها سعی میشود تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ این ۷۰ پروژه تکمیل شود هرچند که شهر پویا است و حتما در این میان نیز پروژههای جدیدی بسته به نیاز شهر تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه از این ۷۰ پروژه چهار پروژه تا پایان سال افتتاح میشود، اظهار کرد: پروژه زیرگذر استاد معین در دهه فجر و پروژههای بزرگراه بروجردی، شهید رستگاری و مجموعه رازی نیز تا پایان سال وارد مدار بهرهبرداری میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام پروژه شهید شوشتری که به عنوان رینگ شرقی تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت، تصریح کرد: بنابر مصوبه شورا پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری میبایست به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام شود.
صبوری دیلمی با بیان اینکه این پروژه از بخشهایی از پارک سرخهحصار عبور میکند و هنوز سازمان محیط زیست مطالعات نهایی خود را در مورد میزان اثرگذاری این بزرگراه بر پارک سرخهحصار اعلام نکرده است، گفت: البته در برخی مقاطع پیشنهاد شده که مسیر بزرگراه شوشتری از پارک سرخهحصار به صورت تونلهای عمیق باشد، اما هنوز نظر نهایی اعلام نشده و این در حالی است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی نکرد باید پیشنهادی به شورای شهر دهیم تا خود شهرداری از طریق عوارض شهری نسبت به ساخت این بزرگراه اقدام کند.
وی با بیان اینکه پروژه شهید رستگاری یکی از پروژههای مهم شهرداری تهران است، ادامه داد: یکی از پروژههای مهم جنوبی تهران پروژه شهید رستگاری است، چرا که رینگی در جنوب تهران نداشتیم و مردمی که از جنوب و غرب کشور وارد تهران میشدند، مجبور بودند که وارد بسیج و افسریه شوند که این مساله موجب بروز ترافیکهای زیادی شده بود، اما حالا با ایجاد پروژه رستگاری، آزادگان را به بزرگراه امام رضا (ع) متصل کردیم و برهمین اساس مردم از یک رینگ ترافیکی عبور میکنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد پروژه ادامه بزرگراه صیاد شیرازی نیز با بیان اینکه ایده و طرحی برای ادامه بزرگراه صیاد شیرازی مطرح شد که از میدان سپاه تا آزادگان با یک تونل که اسم آن را نیز شهید متوسلیان گذاشتند متصل شود، اظهار کرد: مجری طرحهای اینچنینی معاونت حمل و نقل است و هنوز در رابطه با ساخت این پروژه مصوبهای نداشتیم.
صبوری دیلمی در مورد بودجه پروژههای عمرانی نیز با بیان اینکه شورای شهر تهران ۱۱۳۰ میلیارد تومان بودجه به صورت نقد و غیرنقد برای حوزه فنی و عمرانی در نظر گرفته است، گفت: تمامی پروژهها بودجه دارند اما مشکلات مالی نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه از این ۱۱۳۰ میلیارد تومان بخشی برای نگهداشت پروژههای عمرانی است، ادامه داد: ما پلهای قدیمی را براساس آییننامههای روز دنیا رصد میکنیم و مدام این پلها براساس آییننامههای روز بررسی میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد ادامه یافتن پروژههای بزرگ مقیاس در شهر تهران، اظهار کرد: پروژههای بزرگی در حال طراحی است اما دقیق نمیدانیم که چه زمانی این پروژهها برای اجرا روی میز قرار میگیرد، اما همین حالا پروژه شهید بروجردی را ببینید که از سال ۱۳۸۸ شروع شده بود، اما اقدام خاصی در رابطه با آن انجام نشد تا اینکه در دو سال اخیر توانستیم به اندازه کل هشت سال قبل پیشرفت داشته باشیم.
صبوری دیلمی با بیان اینکه همین حالا مسابقه طراحی فاز دوم دریاچه چیتگر در مراحل پایانی قرار دارد که برآورد اولیه این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: پروژههای بزرگ مقیاس در شهر در حال انجام است و فکر نکنید که هیچ کاری صورت نمیگیرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه اعتبارات کم نیست اما با فشار روبهرو هستیم، اظهار کرد: طلبکارهای شهرداری مایل به دریافت طلبهایشان هستند و باید بخشی از بودجه و اعتبارات را صرف پرداخت بدهیها کنیم، اما با این حال معتقدم که اقدامات مهمی و بزرگی در حوزه عمرانی شهر در حال انجام است.
وی در مورد سرانجام پایانه شرق با بیان اینکه معاونت حمل و نقل به عنوان کارفرما مسئولیت پایانه شرق را برعهده دارد و ما فقط سازنده ساختمانها هستیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته میشود پایانه شرق پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی دارد، گفت: اینگونه نیست و تنها یک ساختمان از پایانه شرق پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و هنوز هیچ پلهبرقی و آسانسوری نصب نشده و این در حالی است که قرار بود ایستگاه مترو خط ۲ به ترمینال شرق وصل شود که این مهم نیز رخ نداده و اتصال مترو به پایانه هم کار یکی دو روز نیست.
صبوری دیلمی با بیان اینکه اگر ۱۰۰ درصد ساختمان پایانه شرق هم آماده باشد زیرساختها آماده نیست، در مورد سرمایهگذاری بخش خصوصی در پروژههای عمرانی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری کم است و این به مساله تحریمها و نگرانی سرمایه گذاری محسوب میشود و امیدواریم بتوانیم به این مشکلات غلبه کنیم.
وی در مورد فرونشست در تهران با بیان اینکه این موضوع بحث امروز و دیروز نیست و شاید این روزها این مساله پررنگ شده است، گفت: این مساله عوارضی بر پلها و اتوبانهای تهران داشته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از راهاندازی چهار پارکینگ در تهران خبر داد و گفت: به سفارش معاونت حمل و نقل و با همکاری سازمان نوسازی چهار پارکینگ در حال احداث داریم تا مشکل پارکینگ برخی محلات را حل میکند.
صبوری دیلمی همچنین در مورد تعویض آسفالت بزرگراهها با بیان اینکه بنا بر گزارشات مردمی عمده مشکل آسفالت در کوچه و خیابانهای فرعی بوده که عمدتا حل شده، ادامه داد: تعویض آسفالت بزرگراهها در فاز دوم قرار دارد.
انتهای پیام