به گزارش ایسنا، شب گذشته با انتشار خبر اعلام ورشکستگی شرکت مسافرتی و هواپیمایی توماس کوک در انگلستان، واکنشهای متعددی در فضای مجازی منتشر شد که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، این اتفاق میتواند بسیاری از مسافران، گردشگران، مشتریان و تمام افرادی را که به نوعی از خدمات این شرکت بزرگ انگلیسی بهره میبردند، تهدید کند.
گزارشهای منتشر شده از سوی منابع خبری نشان میدهد که این شرکت از سوی دولت انگلستان درخواست کمک کرده بود که دولت این کشور با وثیقه ۲۵۰ هزار پوندی موافقت نکرد و این شرکت نیز اعلام ورشکستگی کرد. سهام توماس کوک از سال گذشته با تشدید بحران مالی در این شرکت به شدت افت کرد به گونهای که بسیاری از فعالان بازار و معاملهگران، سهام این بازار را بیارزش نامیدند.
همچنین تحلیلگران بر این باورند که با اعلام ورشکستگی این شرکت، شغل ۲۲ هزار نفر از کارمندان این شرکت به مخاطره خواهد افتاد که ۹ هزار نفر از آنها جز کارمندان انگلیسی این شرکت به شمار میروند.
این شرکت که ۱۷۸ سال قدمت و فعالیت داشته، بعد از مدتها تلاش مداوم و پیگیریهای بیوقفه مقامات و مسئولان توماس کوک برای جلوگیری از ورشکستگی با انتشار بیانیهای اعلام کرد: مذاکرات نمایندگان دولت و بانکهای انگلستان برای نجات این شرکت از ورشکستگی به نتیجه نرسید و متاسفانه تمامی فعالیتهای این شرکت ملغی خواهند شد.
در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در جهان از مشتریان شرکت توماس کوک درحال سفر و استفاده از خدمات مسافرتی و هواپیمایی این شرکت هستند که به طور قطع برای آنها مشکل ایجاد شده و این مساله آنها را با سردرگمی مواجه خواهد کرد.
بر اساس گزارش CNN، پیتر فرانکهاوزر، مدیر ارشد اجرایی توماس کوک، در این خصوص از تمامی مسافران و مشتریان این شرکت عذرخواهی کرده و اعلام کرده است که دولت بریتانیا ۴۴ فروند هواپیمای چارتری را مامور رسیدگی به مشتریان و مسافران این شرکت که هم اکنون در حال سفر هستند، کرده است و آنها نباید نگران بازگشت خود باشند. همچنین پول آن دسته از مسافرانی هم که به خریداری و تهیه بلیت هواپیما و هتل از طریق این شرکت اقدام کرده بودند، به طور کامل بازگردانده خواهد شد.
انتهای پیام