توسعه رشته‌های مهارت‌محور در دستور کار است

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علیرضا کمرئی صبح امروز در آیین نواختن زنگ مهر در هنرستان دخترانه رضوان زنجان، اظهار کرد: با آغاز مدارس در اول مهرماه، در همه ارکان نظام اجتماعی رنگ و بوی مهر جاری می‌شود و دانش‌آموزان امید و چشم و چراغ خانواده‌ها بوده و این معلمان هستند که در مدرسه در کنار آنان در مدرسه حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: مدرسه ظرفی برای قرارگیری دانش‌آموزان در محیطی برای تعلیم و تربیت است و این مدرسه است که هویت ملی و اعتقادی دانش‌آموزان را شکل داده و سبک زندگی صحیح را که همان سبک زندگی ایرانی – اسلامی است، به دانش‌آموزان می‌آموزد.

وی با اشاره به تقارن آغاز هفته دفاع‌مقدس با آغاز به‌کار مدارس، افزود: دفاع‌مقدس یکی از عناصر هویتی جامعه ما است. باید توجه داشت که دفاع‌مقدس مرور خاطرات افرادی است که هرگز فراموش نمی‌شود و این روزها یادآور عظمت و غرور یک ملت است و این دین بر گردن همه مردم است که تا زمانی که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته است، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، گرامی داشته شود.

کمرئی تصریح کرد: نسل جدید و نسل‌های آتی روزهای جنگ و دفاع‌مقدس را ندیده‌اند و تنها تکرار این یادآوری‌ها است که یاد و خاطره رزمندگان زنده نگه‌ می‌دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ادامه یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه رشته‌های مهارت‌محور، یادآور شد: همه ارکان دولت و نظام بر این مهم تاکید دارند و به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در مدارس هستیم و دستانی که بتوانند کاری را انجام دهند، ارزش بالایی دارند و همان میزان که نیاز است در رشته‌های نظری عمیق‌ شده و پیشرفت کنیم باید به همان میزان در رشته‌های فنی و مهارت‌محور نیز پیشرفت داشته باشیم.

دستور اکید رئیس جمعیت هلال احمر برای نجات کودک مفقود شده در مراتع سمنان
هم اکنون بخوانید

وی زنجان را شهر فیلسوفان نامدار و افلاطونیان جهان اسلام معرفی کرد و افزود: علاوه ‌بر فیلسوفان، زنجان شهر شعرای نامدار و دانشمندان مشهور و توانمند حوزه فیزیک است، به همین دلیل است که زنجان در همه محافل به داشتن سرمایه انسانی غنی شناخته می‌شود و این افراد می‌توانند الهام‌بخش دانش‌آموزان این استان باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا