اضافه شدن «عالی» برای ارزشیابی توصیفی ابتدایی‌ها/بررسی تغییر نحوه ارزشیابی پایه‌های پنجم و ششم

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی را مورد بازنگری قرار دادیم که به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال و جلساتی هم برای بررسی آن برگزار شده است اظهار کرد: بر  این اساس ممکن است تغییراتی در آیین نامه و شیوه اجرایی ارزشیابی کیفی توصیفی و در سطح نتایج و بازخوردها اتفاق بیافتد که بعد از تصویب نهایی برای سال تحصیلی جدید مبنای عمل قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که با توجه به دغدغه خانواده‌ها و ناراحتی دانش آموزان از سنجش با چهار مقیاس که ممکن است بخوبی تفاوت‌ها را منعکس نکند، مقیاس پنجمی به کارنامه ارزشیابی اضافه کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به این ترتیب در صورت تصویب نهایی، گزینه «عالی» به مقیاس‌های ارزشیابی افزوده می‌شود اظهار کرد: این گزینه به ویژه مربوط به دانش‌آموزانی است که بدون غلط و اشتباه به سوالات پاسخ می‌دهند و عملکرد بدون اشتباه دارند. قبلا هر دانش آموزی که بدون غلط جواب می داد با دانش آموز دیگر که یکی ـ دو غلط داشت برابر بود و هر دو “خیلی خوب” می‌گرفتند.

حکیم‌زاده در پاسخ به اینکه آیا ارزشیابی‌ها در پایه‌های پنجم و ششم نمره محور خواهد شد؟ گفت: ارزشیابی توصیفی شیوه‌ای است که در همه پایه‌ها اجرا می‌شود و ممکن است در نحوه ثبت نتایج تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. در طرح بازنگری شده پیش بینی خاصی برای تغییر در ارزشیابی پایه‌های پنجم و ششم با توجه به نزدیک شدن به دوره متوسطه اول نداشتیم، البته چون طرح در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است، ممکن است تغییراتی ایجاد شود که در نهایت هر آنچه مصوب شد، ابلاغ خواهد شد.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است/ تصویر روشنی از گردش ویروس کرونا وجود ندارد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا