بررسی گزارش زمین‌خواری در کمیسیون کشاورزی

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی دستگاه‌های مختلف نظارتی و قضایی وجود داشتند. اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آنها در مورد نحوه حفاظت از اراضی ارائه شد. این مسئولان نقطه نظرات نمایندگان کمیسیون کشاورزی را نیز شنیدند.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: از آنجا که نیروی انتظامی و قوه قضائیه بعد از طرح شکایت وارد کار می‌شوند، وظیفه اقدام قبل از شکایت را ندارند. در واقع ما نمی‌توانیم انتظار نظارت چندانی از آنها داشته باشیم. آنچه واضح است این است که ما هیچ وقت به جنگل‌ها، مراتع و زمین‌های خود نظارت و دقت کافی نداشتیم. همواره منابع طبیعی تحت تجاوز قرار گرفته و هنوز هم می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی افزایش تخریب زمین در مناطق را تابعی از ارزش افزوده زمین دانست و اظهار کرد: بعضی از زمین‌هایی مثل مناطق شمالی کشور و یا شرق و غرب تهران ارزش افزوده زیادی دارند. این اراضی روزانه تخریب می‌شوند.  تخریب زمین در این مناطق حاکی از آن است که اراده‌ای قوی برای برخورد با زمین‌خواران و متجاوزان وجود ندارد و عده‌ای قانون را دور می‌زنند. از نظر من قانون واضح و روشن است و ما مشکل اجرایی و نظارتی داریم.

نماینده مردم شازند در مجلس در پایان تاکید کرد: قوه قضائیه خود را متولی رسیدگی به محیط زیست نمی‌داند مگر در مواردی که شکایتی صورت بگیرد. از نظر من شکایت، خود نیازمند نظارت و طرح موضوع است. یعنی اول باید طرح موضوع یا نظارتی صورت بگیرد که تا شکایت صورت گیرد. مجلس هم در این قضیه تقصیر دارد چرا که می‌تواند از جانب نظارتی به این موضوع ورود کند. پدیده زمین‌خواری در کشور ما کاملا هویدا است و به وضوح می‌توان دید که زمین‌های ما مورد تجاوز قرار می‌گیرد. این موضوع را به طور جدی‌تر در جلسات آینده پیگیری خواهیم کرد.

شکر گران نمی‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا