حال این روزهای بیکار شدگان از سیل گلستان

سعید مازندرانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد کسانی که بعد از سیل بدلیل وارد شدن آسیب به واحد صنعتی یا تولیدی، مقرری بیمه بیکاری دریافت می کردند، مجددا مشغول به کار شدند و مابقی نیز انشاالله بعد از بهره برداری از واحدها مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال نرخ بیکاری در استان به ۱۱ درصد رسید که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشتیم و این موضوع دلایل متعددی دارد که یکی از آنها سیل و مشکلات بعد از آن است.

مازندرانی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به ۴۰۷۲ طرح در استان پرداخت شد. با تکمیل این طرح ها ۶۷۲۱ شغل در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه این طرح ها مرحله به مرحله به مناسبت های مختلف در حال افتتاح است، خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۳۱ طرح در راستای تسهیلات اشتغال روستایی به بهره برداری می رسد. با بهره برداری از این طرح ها برای ۲۰۶ نفر شغل ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بخش تعاون ۲۵ طرح با اشتغالزایی ۵۰۳ نفر را آماده بهره برداری داریم که این طرح ها در هفته تعاون افتتاح خواهند شد.  

مازندارنی تصریح کرد: در بخش اشتغال فراگیر مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال زایی ۷۱۶ نفر و در بخش مشاغل خانگی نیز مبلغ ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد ۳ هزار شغل پرداخت شد. ۸۰ درصد تسهیلات اشتغال خانگی در اختیار بانوان قرار گرفت.

برگزاری همایش ملی صنایع پیشرو / تقدیر از مدیران برتر صنایع داخلی کشور
هم اکنون بخوانید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۵۵ شغل توسط دستگاههای استان در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، در سیلاب اخیر علاوه بر واحدهای مسکونی، ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان، شش معدن و بسیاری از مرغداری ها و مغازه های تجاری دچار آبگرفتگی شدند.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا