به گزارش ایسنا، قاسم نوده فراهانی در نشست خبری اولین نمایشگاه برندهای کفش، کیف و کالای ورزشی گفت: یکی از وظایف اتاقها و اتحادیههای صنفی، برگزاری نمایشگاههای تخصصی در راستای ارتقاء دانش، آگاهی فعالان و ارتباط هرچه بیشتر، تولیدکنندگان، تأمینکنندگان و صادرکنندگان است.
رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در کنار برگزاری نمایشگاه باید علم و دانش تولیدکننده، عرضهکننده و تأمین کننده مواد اولیه ارتقاء یابد و شرایطی پیش روی تولیدکننده قرار داده شود تا تمام توجه و اعتماد نو به نقل از برنامهریزی آن معطوف به ارتقاء کیفیت محصول نهایی باشد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط منطقی و اصولی هر کدام از فعالان حوزه تولید، تأمین و صادرات محصولات باید به کار اصلی خود بپردازند اما به دلیل آنکه شرایط اقتصادی و فرهنگی بازار کسب و کار ایران تا حدودی متفاوت است، تولیدکننده خود شخصا به تأمین مواد اولیه و صادرات میپردازد.
نوده فراهانی از برگزاری برخی نمایشگاهها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از نمایشگاهها کارکرد اصلی خود را از دست دادهاند و به محل فروشی برای کالاهای تولیدی تبدیل شدهاند، نمایشگاه باید کارکرد اصلی خود مبنی بر معرفی و نمایش کالا را داشته باشد و در کنار آن ارتباط بین تولیدکننده، تأمین کننده، طراح و عرضه کننده به درستی ایجاد شود.
اتحادیه باید چشم بازار باشد نه صادر کننده جواز کسب
سعید حیاتی- رئیس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش – نیز خاطرنشان کرد: اتحادیهها میتوانند به عنوان رصدکننده بازار مشکلات را به لحظه دریافت و به مراجع مرتبط منتقل کنند و تنها از صدور جواز کسب فاصله بگیرند که با اجرای این مهم از سوی برخی اتحادیه ها شرایط بازار تغییر قابل توجهی کرده است.
وی با بیان اینکه تولید یک جفت کفش نیازمند ۳۶ تا ۴۰ قلم کالای واسطهای است، خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر چالشهای بسیار زیادی در تأمین مواد اولیه ایجاد شد که با اعتماد نو به نقل از برنامه ریزیهای مدون، بسیاری از مشکلات رفع شد اما نمیتوان تمام نیازهای تولید را در کشور تامین کرد.
حیاتی بیان کرد: در پارهای از زمان بازار با کمبود چسب روبرو شد که با رصد و بررسی بازار، این مشکل رفع و در حال حاضر مازاد نیاز داخلی به بازارهای هدف صادر میشود.
برگزاری نمایشگاهی برای نزدیکی تولیدکننده و طراح
علیرضا اژدرکش – رئیس اتحادیه کفش ماشینی و پلاستیکی – گفت: از ۵ تا ۸ شهریورماه اولین نمایشگاه برندهای کفش، کیف و کالای ورزشی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هر لباس و پوشاکی که انسان با توجه به سلیقه و شرایط اجتماعی خود استفاده میکند، زیرمجموعه صنعت مد و فشن به حساب میآید که اگر این مهم را بپذیریم میتوان به طراحی ایرانی-اسلامی و اقتصاد اصولی این صنعت بیش از گذشته ورود کرد.
رئیس اتحادیه کفشهای ماشینی و پلاستیکی یادآور شد: نمایشگاه مذکور با رویکرد طراحی و تولید محصولات ایرانی- اسلامی برگزار شود و هدف اصلی آن است که ایران در کنار دیگر کشورهای تولیدکننده و صاحب برند و طراحی قرار گرفته و محصول با طراحی ایرانی-اسلامی به بازار معرفی کند.
اژدرکش بیان کرد: در صنعت مد کشور، فاصله طراحان و تولیدکنندگان قابل توجه است و در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم تا این فاصله را کاهش دهیم.
وی همچنین افزود: با کارگروه مد و لباس و انجمن طراحان در زمینه حضور و تاثیرگذاری قابل توجه طراحان، جلسات متعددی برگزار شده است.
انتهای پیام