به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تاکید بر ضرورت بهره گیری حداکثری از ظرفیت های فکری ـ عملی و خلاقیت هایِ بخش خصوصی برای تسهیل فضای کسب و کار در عرصه رسانه های دیجیتال، گفت: هدف ما همبستگی و همدلی در عرصه تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف کشور در شرایط فعلی است.
محمد خدادی هم چنین با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی تبلیغات کشور، برگزاری اینگونه نشستها را در جهت چابکسازی در تصمیمگیریها و همافزایی با بخش غیردولتی عنوان کرد و گفت: منافع ملی نیازمند نگاه ملی و همراهی همه دستگاههاست و در شرایط جنگ اقتصادی، حمایت از تولید داخل، وظایف کسب و کارهای نوین را سنگینتر میکند.
در این نشست که برخی صاحبان سایتهای عرضه و فروش کالا، تولیدکنندگان و تبلیغکنندگان کالاها، پایهگذاران ارتباطات، پلتفرمها و صاحبان کسب و کارهای الکترونیک حضور داشتند، «کمبود رسانههای مَجازی مُجاز، نامتناسب بودن رسانههای موجود با نیازهای تبلیغاتی صاحبان برند و کسب و کار و اتلاف بودجههای تبلیغاتی شرکتها، شفاف نبودن هزینهها و تعرفههای تبلیغات در فضای دیجیتال، ناآگاهی عمومی از میزان تأثیر و موفقیت تبلیغات در فضای رسانههای دیجیتال، نبود چارچوبها و الزامات قانونی حمایتی از کسب و کارهای دیجیتال و برخوردهای سلبی در این حوزه، نبود نیازسنجی مناسب از فعالان و دستاندرکاران این حوزه در تدوین دستورالعملها و آییننامههای مربوط و تعدد نهادها و دستگاههای تصمیمگیر برای کسب و کارهای دیجیتال» به عنوان برخی چالشهای پیشِ روی این حوزه عنوان شد.
همچنین تاکید بر تقویت نقش حمایتی دولت از تبلیغات دیجیتال برای تثبیت، تسهیل و سرعت بخشی به فعالیتهای حوزه دیجیتال در کنار شناسایی و به کارگیری الزامات جدید و اصلاح کارکردهای دولت در عرصه تبلیغات مجازی از جمله اولویتهای کسب و کارهای نوین عنوان شد.
کارگروه تخصصی تبلیغات زیر مجموعه کارگروه های تخصصی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی است که با هدف اتخاذ تدبیرهای لازم برای حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی و تحقق اهداف اشتغال زایی، اقدامات ضد تحریمی، تقویت اقتصاد ملی و تولید ثروت در این حوزه شروع به کار کرده است.
انتهای پیام