![](/wp-content/uploads/2021/12/arm.jpg)
به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در یک اعتماد نو به نقل از برنامه رادیویی با بیان اینکه ۸۰ درصد بستری و ۴۰ درصد خدمات سرپایی کشور در بخش دولتی ارائه می شود گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد نوبتها در تمام بیمارستان های بالای ۱۰۰ تخته کشور، به صورت اینترنتی و تلفنی ارائه می شود .
وی افزود: البته زیرساخت ۱۰۰ درصد شدن اینگونه نوبت دهی نیز آماده شده اما با توجه به عدم آشنایی برخی افراد با روش نوبت دهی اینترنتی و تلفنی، عمداً ۲۰ درصد نوبت دادن را به صورت حضوری قرار دادیم.
قائم مقام وزیر بهداشت با تذکر این نکته که نوبت دهی به معنای نبود لیست انتظار نیست گفت: با توجه به کمبود تعداد پزشک در لیست انتظار با مشکلاتی مواجهیم. در حال حاضر نوبت دهی الکترونیک از سطح یک (پزشک عمومی روستا و پزشک خانواده) برای بیمارستان از طریق پرونده الکترونیک در ۲۰ استان کشور انجام می شود و زیرساخت آن برای سایر استانها نیز آماده شده است.
حریرچی سیستم ناکارآمد نوبت دهی در بخش خصوصی و دولتی را با ۳۴۳ میلیون بار ویزیت مرتبط دانست و گفت: این حجم از ویزیت، باعث منتظر ماندن بیماران در مطب ها و درمانگاه ها شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت همچنین در رابطه با مشکلات سیستم بیمارستان ها برای ورود به شبکه گفت: مردم در صورت هر گونه اشکال در سیستم های نوبت دهی و تخلفات با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مورد را گزارش کنند.
انتهای پیام