سفر به آمریکا برای عقد توافقی تجاری در برنامه کاری بوریس جانسون است

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، طبق اعلام یکی از نزدیکان بوریس جانسون، نخست‌وزیر احتمالی بعدی بریتانیا به نشریه تایمز، وی پس از پیروزی در رقابت رهبری حزب محافظه‌کار و انتصاب به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا، طی دو ماه آغازین فعالیت‌اش به آمریکا سفر می‌کند.

جانسون که قبلا متصدی پست وزیر امور خارجه انگلیس بوده است، معتقد است که اقدام سریع برای ایجاد یک توافق تجاری بین این کشور و آمریکا، “کلید” تضمین جایگاه بریتانیا پس از بریگزیت است.

قولی که این نامزد پیشتاز در تصدی رهبری حزب محافظه‌کار طی کاندیداتوری‌اش داده است، ترک اتحادیه اروپا تا تاریخ سی و یکم اکتبر است.

این منبع اعلام کرده است: “آمریکا، راه حل همه مسئله است. اگر ما بتوانیم وارد یک توافق تجاری با آمریکا شویم، در زمان کمی در بازار دیگر معامله‌ها قرار خواهیم گرفت؛ این باعث خواهد شد تا دیگران باور پیدا کنند که تجارت برای ما مهم است”.

پس از افشای پیام‌های کیم داروک، سفیر مستعفی انگلیس به آمریکا که طی آن، دولت ترامپ را “بی‌عرضه و بی‌منطق” توصیف کرده بود، روابط دو کشور متحمل آسیب شد.

هفته پیش داروک، پس از عدم قاطعیت بوریس جانسون در حمایت از وی در مناظره تلویزیونی، استعفا داد.

تحقیقات برای یافتن عامل و یا عوامل افشای پیام‌های محرمانه داروک در حال انجام است.

انتظار این می‌رود که سفر بوریس جانسون، زودتر از موعد دیدار رسمی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ هفدهم سپتامبر، انجام گیرد.

طبق اعتماد نو به نقل از برنامه‌های به بحث گذاشته شده توسط تیم او، هدف از سفر جانسون، ایجاد توافق تجاری محدود در “یک حوزه” از کالاها و نیز پایه‌ریزی طرحی برای توافق بزرگتر خواهد بود.

ترامپ: رهبر کره شمالی نمی‌خواهد روابط ویژه خودش با من را قطع کند
هم اکنون بخوانید

این منبع اظهار داشته است: “جای شکی نیست که در لحظه خروج ما [از اتحادیه اروپا] در تاریخ سی و یکم، ما باید در شرایط ایجاد نوعی توافق‌نامه با آمریکا باشیم”.

بوریس جانسون، در صورت پیروزی در رهبری حزب محافظه‌کار، از روز بیست و چهارم ژوئیه نخست‌وزیری بریتانیا را برعهده خواهد داشت و اولین دیدارهای رسمی خارجی‌اش، به برلین و یا پاریس خواهد بود.

قبل از سفر رسمی اخیر ترامپ به بریتانیا، بوریس جانسون، وی را یک “دوست” عنوان کرده بود؛ اگرچه پیش‌تر از آن و زمانی که ترامپ گفته بود مناطقی “غیر قابل ورود” در لندن، مرتبط با افراطی‌گرایی اسلامی وجود دارند، بوریس جانسون وی را به درجه‌ای از بی‌خبری و ناآگاهی متهم کرد که به گفته خودش، “او را صراحتا ناشایسته ریاست جمهوری آمریکا می‌کند”.

در همین راستا، دیشب یک سخنگوی بوریس جانسون اظهار داشت: “اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای جز پیروزی در این کمپین و انتقال سریع طرح‌ریزی نشده است. تمرکز اصلی بر سر همین موضوع است”.

درخصوص جانشین کیم داروک، جرمی هانت پیش‌تر اعلام کرد که بهتر است یک دیپلمات حرفه‌ای به جای یک سیاست‌مدار متصدی این عنوان شود. وی گفت: “فکر می‌کنم که یکی از بهترین چیزها در مورد سرویس دیپلماتیک ما، توانایی‌هایی است که طی سالها توسط دیپلمات‌های حرفه‌ای کسب می‌شود”؛ وی از کیم داروک، به عنوان نمونه‌ای از این دیپلمات‌ها یاد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا