چگونگی رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات انجمن شورایاری‌ها

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شهرنوشت، سید حمید طهایی در خصوص رای گیری الکترونیکی در پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها گفت: صندوق‌های الکترونیکی به گونه ای طراحی شده است که اسامی کاندیداهای هر حوزه انتخابیه در حافظه دستگاه ذخیره شده است.

وی افزود: در آغاز رای‌گیری کارت ملی رای دهنده توسط دستگاه احراز هویت تایید شده و به جای برگ تعرفه، کارت تعرفه در اختیار رای دهنده قرار می‌گیرد. در ادامه رای دهنده کارت تعرفه را در دستگاه قرار داده و با وارد کردن کد کاندیداها رای گیری آغاز می شود.

دبیر ستاد هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری ها ادامه داد: با وارد شدن هر کد، نام، نام خانوادگی و عکس کاندیدا نمایش داده می‌شود. چنانچه کد اشتباه وارد شود، دستگاه اخطار می‌دهد. پس از ثبت اسامی با انتخاب دکمه «اتمام رای گیری» اسامی در سیستم ثبت شده و علاوه بر آن به صورت چاپی در مخزن صندوق ذخیره می‌شود.

طهایی تصریح کرد: همزمان با ثبت اسامی در صندوق الکترونیک، اسامی در زیر یک پوشش شیشه‌ای به رای دهنده نمایش داده می شود و اسامی انتخاب شده رای دهنده به شکل برگه کاغذی چاپ شده درون صندوق قرار می‌گیرد. در انتهای روز، رای‌گیری دستگاه به طور خودکار آرا را اعلام کرده و زمان شمارش آرا به چند دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین پس از انتخابات در صورتی که هر یک از کاندیداها اعتراض و شکایتی داشته باشند، می‌توان پلمب صندوق را باز کرد و شمارش آرا را به صورت دستی انجام داد. لازم به ذکر است امکان خطا در این شیوه از انتخابات وجود ندارد.

استفاده بی‌رویه از مواد الکلی و گندزا، خطری جدی برای فاضلاب شهری
هم اکنون بخوانید

طهایی با اشاره به اینکه در انتخابات‌ گذشته از شیوه رای‌گیری الکترونیکی استفاده شده است، گفت: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرهای بسیاری با استفاده از این دستگاه رای‌گیری انجام شده است.

وی عنوان کرد: این شیوه رای‌گیری برای افرادی که سواد ندارند و از کمک دیگران برای رای دادن استفاده می‌کنند، شیوه قابل قبول و مورد اطمینانی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا