امام جمعه شهرکرد: آرام آرام با وضع مبتذل قبل از انقلاب مواجه هستیم

امام جمعه مشهد: شما مردم مشکلات گرانی را حل کنید

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: امروز اگر مشکلی در عرصه‌های معیشت مردم بوده، مشکل در خود ما، مدیریت و بی‌تفاوتی مردم ما است. اگر مدیران نمی‌توانند مساله گرانی معیشت را مدیریت کنند، شما وسط میدان آمده و حل کنید، اتحادیه‌ها و اصناف حل کنند. شما مردم و نهادهای مردمی مشکلات گرانی را حل کنید که عرصه معیشت بر قشر آسیب‌پذیر ما تنگ نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تحلیل‌های اقتصادی و سیاسی که چه زمان بالا و پایین می‌آییم، کجا عقب و جلو می‌رویم، دشمن چگونه با ما مقابله می‌کند و کجا به سراغ ما می‌آید، همه اینها در واقع بر اساس یک معادله‌بندی ظاهری است، آنچه برای ما مهم بوده، معادله‌بندی غیبی ما در پشت پرده است. دشمن در مقابل آن معادله‌بندی غیبی ما صفر، هیچ، پوچ و ناچیز است. آمریکای بیچاره به خاطر شکست در منطقه و شکست پشت شکست، در صدد بر آمده تا ناوگان خود را از خلیج فارس بیرون ببرد و این هزینه دیگر برایش ارزشی ندارد زیرا روز به روز قدرت و نفوذش در منطقه سقوط می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معادله‌بندی غیبی وجود دارد که کانون قدرت آن صاحب این قبر مطهر، عنایت و رحمت امام هشتم (ع) و توجهات خاصه بقیه الله است. این معادله‌بندی غیبی ما را ۴۰ سال عزیز و مقتدر نگه داشته و روز به روز بر قدرت ما اضافه می‌شود. دشمن لحظه به لحظه بحران ایجاد می‌کند اما به خود دشمن بر می‌گردد و برای ما به صورت عزت و اقتدار در می‌آید. این عنایت خاصه اهل بیت (ع) است. این معادله‌بندی غیبی پشت پرده را توجه داشته باشید نه اینکه تنها بر یک سلسله تحلیل‌های ظاهری بخواهید بگویید، کجا خوردیم، کجا عقب رفتیم و کجا زندگی ما به هم خورد. هیچ کجا زندگی ما به هم نخورد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در گذشته اگر مشکل اقتصادی پیش می‌آمد، ریش‌سفیدان بازار وسط می‌آمدند و حل می‌شد، آن هم در یک دولت طاغوتی نابکار. متأسفانه در یک دولت اسلامی و نظام دینی مدیران ما نتوانستند مدیریت کنند یا نخواستند مدیریت کنند، ما مردم که دور نرفتیم. ۴۰ سال انقلاب روی دوش شما مردم بوده و کسی غیر شما کاره‌ای نبوده است. الان شما مردم و نهادهای مردمی مشکلات گرانی را حل کنید که عرصه معیشت بر قشر آسیب‌پذیر ما تنگ نشود.

امام جمعه ارومیه: اسلام زدایی هدف اصلی استعمارگران و آمریکاست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به به سالروز کشف حجاب در ۲۱ تیرماه توسط رژیم طاغوت افزود: اسلام زدایی هدف اصلی استعمارگران و آمریکا بوده و نماد مهم آن از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به اینکه عفاف وحجاب دستور صریح الهی است بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی در کشورهای اسلامی تاکید بر موضوع عفت و حیای درونی برای حفظ بنیان خانواده است.

وی بااشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (ص) و آغاز دهه کرامت خاطر نشان کرد: دختران ایران اسلامی باید حضرت معصومه را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه بجنورد: آمریکاییها و اروپاییان با اصل نظام مشکل دارند

به گزارش ایسنا، حجت السلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه در ادامه تاکید کرد: مسئولان باید حمایت‌های لازم را از روزنامه‌های استان داشته باشند چراکه قیمت کاغذ بالا رفته و این افراد تحت فشار هستند؛ در این جنگ فرهنگی قلم همانند سلاح است و افراد فعال در رسانه‌ها همچون رزمندگانی هستند که هم پیشگیری و هم درمان می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: این روزها آمریکا و اروپا به دست و پا افتاده است چراکه ضرب العجل ایران در حال به پایان رسیدن است، سخنانی که هم اکنون از آن شنیده می‌شود که حساب برای شما باز می‌کنیم اما نفت نمی خریم، اما این حساب به چه درد ما می‌خورد؟ باید مسئولان وزارت خارجه هوشیار باشند که فریب نخورند.

یعقوبی تصریح کرد: مطرح کردن مسائلی همچون موشک و هسته‌ای از سوی آمریکا و اروپا بهانه است و در حقیقت آنها با اصل نظام مشکل دارند و از این موضوع هراس دارند که تمدن اسلامی جای آنها را بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین: فضای مجازی مسموم و رهاست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین گفت: امروز فضای مجازی یک فضای مسموم و رها است که سستی و کوتاهی مسئولین امر در این زمینه مورد سو استفاده دشمنان قرار گرفته است.

وی به اعتباراتی که دشمن در فضای مجازی علیه نظام اسلامی خرج می‌کند، اشاره کرد و گفت: باید شورای عالی فضای مجازی به مردم گزارش دهد، که در این سال‌های فعالیت خود جهت سامان دهی این فضا چه کرده است و پاسخگوی جنایات فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در فضای مجازی کیست.

محمودی گفت: ایران امروز، ایران دیروز نیست و آمریکا نیز به خوبی این مساله را می‌داند، امروز قدرت نظام اسلامی بسیار گسترده‌تر از قبل است، امروز در نیجریه ۲۰ میلیون شیعه به برکت تلاش‌های شیخ زکزاکی پرورش یافته و وحشت بر اندام استکبار انداخته است.

وی اضافه کرد: کسانی که فکر می‌کنند، اجرای سیاست‌های استکباری و نفوذ در برخی دستگاه‌ها می‌توانند، به مراسم انقلاب آسیب وارد کنند، بدانند ما ضمن انتقاد از برخی عملکردهای ضعیف و غیر انقلابی و بی توجهی به خواسته‌های مردم و روحیه اشرافی گری برخی مدیران هرگز دست از اسلام و انقلاب نکشیده و دشمنان آرزوی تضعیف این نظام اسلامی را به گور خواهند برد.

محمودی با بیان اینکه ملت ایران هرگز دشمنی‌های انگلیس را از یاد نخواهد برد، گفت: اخیراً هم انگلیس یک نفتکش ایرانی را توقیف کرده است، که اولاً از مسئولان ایرانی می‌خواهیم در صورت عدم رفع توقیف با اقدام متقابل یک نفتکش انگلیسی را توقیف کنند و ثانیاً انگلیس به چند نفوذی که در افطار سفارت انگلیس حضور پیدا کردند، دلخوش نباشد و بداند ملت ایران همان گونه که با مشت محکم بر دهان آمریکا و ترامپ کوبید، امروز نیز شعار مرگ بر انگلیس را نثار انگلیسی‌های مکار می‌کند.

امام جمعه اهواز: وزیر نیرو توجه ویژه‌ای به مشکل آب و فاضلاب خوزستان داشته باشد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ تیرماه) اهواز گفت: در کلانشهر اهواز مناطق مختلفی وجود دارد که آب آن‌ها قطع است و روستاهای متعددی داریم که آب ندارند و آب در این روستاها با تانکر توزیع می‌شود؛ از دولت و وزیر نیرو برای در نظر گرفتن اعتبار کلان برای حل این مشکل کمک می‌خواهیم.

وی افزود: سیل و سیل‌زدگان همچنان اولویت اول استان هستند. تا زمانی که آرامش به کانون خانواده سیل‌زدگان بازنگردد، آنها همچنان اولویت اول ما هستند.

امام جمعه بندرعباس: آن روز که نفت از سبد درآمد کشورمان خارج شود، روز خوشبختی ماست

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از نفت عبور کنیم باید مالیات جایگزین آن شود، اظهار کرد: هر زمان تولید رونق بگیرد و حرکتش شتاب بگیر آن زمان مالیات افزون می‌شود.

وی اضافه کرد: با صنایع، کشاورزی، دامداری و تولید فکر و اندیشه است که رونق تولید شکل می‌گیرد پس باید بیش‌ازپیش در این حوزه فعالیت کنیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه آن روز که نفت از سبد درآمد کشورمان خارج شود آن روز، روز خوشبختی ماست، خاطرنشان کرد: آن زمان کسی نمی‌تواند با دامداری، کشاورزی و صنایع ما بازی کند و راه رسیدن اقتصاد مقاومتی بریدن از نفت و رفتن به سمت رونق تولید است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه بابیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور داد نهادهایی به‌سرعت تشکیل شود، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و توانمند بود اما برای ملتی که دشمنان قدرتمندی داشت و دارد نیازمند سپاه پاسداران و بسیج بودیم که به‌درستی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دستور به تشکیل آن داد.

وی با اشاره به روز قلم، اظهار کرد: قلم‌ها باید هدف‌دار و متناسب با نیاز جامعه حرکت کند و آهنگ حرکت قلم با کاغذ باید با نیازهای جامعه هماهنگ باشد. قلمی که جامعه را ناامید کند، قلم خیانت است زیرا امروز جامعه نیازمند امید است نه امید خیالی بلکه امید حقیقی.

امام جمعه زنجان: فرار مالیاتی حرام است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ تیر روز مالیات، اظهار کرد: مالیات یک امر قانونی و شرعی است و در دین نیز وجود دارد. در بسیاری از کشورها هزینه‌های جاری مملکت با مالیات تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهایی که معادن و منابع خدادادی دارند نفت سرمایه کل جمعیتی است که در آن خاک‌زندگی می‌کنند، تصریح‌کرد: عقل وتجربه می‌گوید باید به اندازه سهم خود از این منابع استفاده کنیم هرچند از اول این موضوع جدی گرفته نشد در حالی‌که باید مالیات اساس تأمین بودجه کشور باشد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: عده‌ای فرار از مالیات را زرنگی می‌دانند؛ در حالی‌که شرعا فرار از مالیات به رأی همه مراجع حرام است و فردی که فرار مالیاتی داشته باشد برابر مقدار مالیاتی که باید پرداخت می‌کرده و نکرده مدیون است.

امام جمعه قم: اروپا حتی یک قدم در راستای تحقق برجام برنداشته است

به گزارش پایگاه خبری ایسنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس شهر قم برگزار شد، گفت: مقامات اروپایی حتی یک قدم در جهت تحقق اهداف برجام برنمی‌دارند و صرفاً در رسانه‌ها سخن پراکنی می‌کنند.

بوشهری در خصوص برجام عنوان کرد: حدود یک‌سال است که آمریکا از برجام خارج شده و در این مدت تحریم‌های زیادی را علیه ایران اعمال کرده‌است، انتظار مسئولین ایرانی از کشورهای اروپایی این است که حقوق ایران در برجام را برآورده کنند، اما مقامات اروپایی حتی یک قدم در جهت تحقق اهداف برجام برنمی‌دارند و صرفاً در رسانه‌ها سخن پراکنی می‌کنند، اروپایی‌ها تنها دو روز دیگر مهلت دارند که تعهداتشان را انجام دهند و پس از آن دولت جمهوری اسلامی ایران می‌توانند طبق بند ۳۶ برجام از تعهدات خود به‌صورت جزئی یا کلی صرف نظر کند و اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای خود را با قدرت پیش بگیرد.

وی ادامه داد: اقدام آمریکا در جهت تحریم ایران نشان داد که حقیقتاً شناخت درستی از ایران و منطقه ندارد، شخصیتی مانند رهبر انقلاب که در سراسر دنیا میلیون‌ها مقلد دارد از تهدید نمی‌هراسد، همانطور که تلاش شاه در تحریم امام خمینی (ره) نتیجه نداشت؛ تلاش ترامپ نیز بی نتیجه خواهدماند، ما حمایت‌های جهان اسلام، ملت ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع بزرگوار را داریم و آمریکا از این اقدامات خود هزاران بار اظهار پشیمانی خواهد کرد.

امام جمعه موقت قم در خصوص موانع اجرای عدالت بیان کرد: نوعاً همه ما خواهان اجرای عدالت هستیم، حتی بیشتر افرادی که در عمل به عدالت پای‌بند نیستند، آن را درست می‌دانند، اما موانعی بر سر راه اجرای عدالت اجتماعی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می‌گردد، دسته اول این موانع مربوط به حاکمان و کارگزاران جامعه است که گاهاً با رفتار و گفتار خود مانع اجرای عدالت می‌شوند، دسته دوم موانع عدالت نیز مربوط به مردم جامعه و ناشی از عملکرد آنان است.

وی ادامه داد: اولین مانع معطوف به حاکمان این است که گاهی مدیران تحمل شنیدن حقایق جاری در جامعه خود را ندارند و این مسئله موجب ایجاد حجاب و پرده‌ای میان مسئولین و جامعه است و هرچه این فاصله بیشتر شود، جامعه نیز از بهره‌مندی از عدالت، دورتر خواهد شد، حضرت علی (ع) در خطبه ۲۲ نهج البلاغه می‌فرمایند: “در گفتن حق و مشورت نسبت به من خودداری نکنید.”

امام جمعه موقت قم عنوان کرد: دومین مانع اجرای عدالت این است که حاکم خود را بالاتر و برتر از مردم بپندارد و برای خود امتیاز ویژه‌ای قائل شود، در این‌صورت نیز جامعه از عدالت بی‌بهره خواهد ماند، چراکه اجرای عدالت با امتیاز ویژه بی‌دلیل منافات دارد و اجرای عدالت باید شامل مسئولین جامعه نیز، باشد.

امام جمعه قزوین: عربستان در باتلاق یمن فرو رفته است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای آمریکا در حال افول است، تأکید کرد: آمریکایی‌ها هرروز بیشتر از گذشته از خلیج‌فارس واهمه پیدا می‌کنند و فاصله خود را نیز بیشتر می‌کنند. آن‌ها قبلاً در خلیج‌فارس خیال راحت داشتند و آنجا را مانند خانه خود می‌دانستند اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی خلیج‌فارس و دریاهای دورتر را نیز برای آمریکایی‌ها ناامن کرده است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: امروز زمزمه عقب‌نشینی سعودی‌ها، اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها از یمن هرروز بیشتر از گذشته شنیده می‌شود و در میان صفوف این‌ها اختلاف ایجادشده است و کاملاً مردد هستند و می‌گویند ما نمی‌توانیم طاقت بیاوریم تا یمنی‌ها فرودگاه‌ها و تأسیسات نفتی ما را بمباران کنند.

وی ادامه داد: حال در شرایط کنونی عربستانی‌ها باید بساط خود را جمع کنند؛ در همان روزهای نخستی که آن‌ها با حمایت آمریکا و اتحاد برخی از شیوخ منطقه به این مسئله دامن زدند، نصیحت شدند که این کار برای شما هیچ آورده و عاقبت خوبی نخواهد داشت و امروز خودشان به این نکته و نقطه رسیده‌اند و در باتلاق یمن آن‌چنان فرورفته‌اند که عقب‌نشینی نیز برایشان دشوار است و مرگ و نابودی را جلوی چشمان خود می‌بینند؛ خدا وعده داده است که من مدافع و حامی اهل ایمان هستم و ما نیز این قول و وعده الهی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت زاهدان: آمریکا می‌خواهد اراده ما سست شود و در مقابلش تسلیم شویم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه زاهدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان افزود: آمریکا می‌خواهد اراده ما سست شود و در مقابلش تسلیم شویم. هیچ چیز برای ملت بدتر از تسلیم شدن نیست. این جنگ، جنگ اراده هاست و آمریکا در این جنگ شکست می‌خورد.

ظهور گفتمان، مقدم بر چهره‌های نوظهور است
هم اکنون بخوانید

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه افزود: دو روز آینده فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی به طرف مقابل و کشورهای اروپایی در مورد مسئله برجام داده ما نیز تشکر می‌کنیم از دولت و همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران که با قاطعیت مقابل زیاده خواهی اروپا ایستاده‌اند.

عزیزی افزود: یک طرف قرار داد که آمریکا باشد همان اول عقب کشید و این برگ مذاکره را پاره کرد و از برجام خارج شد اما نکته اینجاست که کشورهای باقی مانده در این مذاکره که انگلیس و آلمان و فرانسه بودند گفتند به ما وقت بدید تا ما به تعهدات خودمان پا برجا باشیم و بتوانیم با دنیا مذاکره کنیم تا شما بتوانید صادرات و واردات کنید.

وی ادامه داد: اما در همان زمان بود که رهبری معظم انقلاب فرمودند خیلی به اروپا اعتماد نکنید البته ایشان گفتند که با اروپا می‌شود مذاکره کرد اما نمی‌شود اعتماد کرد اما همه دنیا دیدند که غرب به قول خودش عمل نکرد.

عزیزی افزود: اروپا نیز در این مدت گفت شما به ما نفت بدهید ما به شما به جای پول، اقلام پزشکی و دارویی و کشاورزی می‌دهیم اما این چیزها که به دست جوانان همین مرز و بوم ساخته می‌شود.

خطیب جمعه شهر کرمان: دشمن تلاش دارد که شرایط را بر ملت ما سخت کند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، خطیب جمعه شهر کرمان در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان با تاکید بر نقدپذیری و توجه به نظرات دیگران عنوان کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و دشمن تلاش دارد که این شرایط را بر ملت ما سخت کند که یکی از محورهای مهم در این زمینه مبارزه با قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه عدالت و تبلیغ در گام دوم انقلاب بر مبنای آیات و روایات و اندیشه‌های امام راحل و رهبری است، بیان کرد: باید در تمام حوزه‌ها توجه به این گفتمان در کشور صورت گیرد و این گفتمان در خارج از مرزها نیز سیر تکاملی خود را دنبال کند.

امام جمعه رشت: طبیعت گیلان نباید به محل عیاشی و سگ‌گردانی عده‌ای تبدیل شود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، از مردم گیلان خواست نسبت به فروش زمین‌های کشاورزی و باغی خود دقت داشته باشند و خریداران را مورد بررسی قرار دهند و عنوان کرد: طبیعت گیلان نباید به محل تفریح و عیاشی و بی بند و باری و سگ‌گردانی عده‌ای تبدیل شود.

وی در ادامه طبیعت و زیبایی استان گیلان را طعمه سودجویان و زمین‌خواران دانست و متذکر شد: ارزان بودن زمین‌های ناب و حاصلخیز گیلان موجب شده افراد برای خوش‌گذرانی‌های خود به گیلان بیایند و جنگل و مرتع و کوه و دریای ما را نابود کنند لذا از شورای قضائی گیلان می‌خواهیم آمادگی لازم را برای مقابله با زیاده‌خواهان از اراضی ملی و طبیعی داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌چینی‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران در طول چهل سال گذشته، عنوان کرد: به حول قوه الهی دشمنی دشمنان به خودشان باز گشته است و لذا امروز از طریق امپراتوری رسانه‌ای به دنبال فریب افکار عمومی با ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی هستند.

وی اروپا را دنباله‌رو آمریکا در دشمنی با ایران دانست و یادآور شد: اروپا نیز به اندازه آمریکا عهدشکن و غیر قابل اعتماد است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اینستکس یک امر پوچ و نمایشی برای ایران است، گفت: اینستکس مبادلات مالی جهانی را پشتیبانی می‌کند و ایران نیز باید از آن بهره‌مند شود، اما برجام تاکنون نتوانسته در این حوزه کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در مقابل قدرت‌های پوشالی استکباری ایستاده است، افزود: در طول چهل سال گذشته چیزی جز شر و کینه از جانب اروپا و آمریکا نصیب ملت ایران نشده است و لذا ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه‌گران و مستکبران عالم همچنان ادامه دارد.

این کارشناس دینی با اشاره به از دست رفتن بخشی از منابع کشور در جریان قرارداد برجام، تاکید کرد: ۱+۵ در جریان برجام ما را فریب داد و اورانیوم غنی شده ما را گرفت لذا باید این منابع دوباره به کشور بازگردد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده، اضافه کرد: رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی از درون از حال فروپاشی است و دست و پا می‌زند.

امام جمعه خرم آباد: در لرستان شاهد افزایش تیراندازی و بالا رفتن آمار قتل هستیم

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد،
گفت: در لرستان شاهد افزایش تیراندازی و بالا رفتن آمار قتل هستیم که این یک هشدار است. آمار قتل در سه ماهه نخست امسال در لرستان بیش از آمار سال قبل است که این شرایط باعث ایجاد حس ناامنی می‌شود و مسئولان باید جلوی تیراندازی‌ها را گرفته و سلاح‌های غیرمجاز را جمع کند.

وی به عدم انجام تعهدات از سوی اروپایی‌ها در قبال برجام، اشاره و عنوان کرد: اروپایی‌ها نقش بازی می‌کنند و کانال مالی اینستکس را راه‌اندازی کرده‌اند، در حالی که با استفاده از این کانال مالی اطلاعات تجاری ما در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، عامل اصلی شکست آمریکا را اول اتکا به خدای متعال، دوم رهبری حکیمانه و سوم گفتمان مقاومت برشمرد و تاکید کرد: در ۴۰ سال گذشته ملت بزرگ ایران باعظمت و اقتدار آمریکای جنایتکار را در عرصه‌های گوناگون به شکست و ذلت کشاند.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: رد درخواست ترامپ از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن یک حرکت تاریخی است و انسان را به یاد صدر اسلام می‌اندازد که نامه عبیدالله ابن زیاد به از سوی امام حسین (ع) رد شد.

وی به بیان جزئیات اینستکس پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر اروپا نفت ما را نخرد این کانال مالی به ضرر ما است چون تمام اطلاعات ما در اختیار آنها قرار می‌گیرد، لذا به نظر می‌رسد این کانال مالی یک دام و بازی سیاسی از سوی اروپایی‌ها است که مسئولان ما باید هوشیار باشند.

خطیب جمعه اراک: آلمان، انگلیس و فرانسه در خصوص اینستکس تاکنون به تعهد خود عمل نکرده‌اند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک اظهار کرد: آلمان، انگلیس و فرانسه در خصوص اینستکس تاکنون به تعهد خود عمل نکرده‌اند. این تعهدات باید عملیاتی شود تا ایران بتواند تنگنای فروش نفت را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به روز صنعت اضافه کرد: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است که بیش از سه هزار واحد صنعتی دارد. دولت، مردم، دانشگاه‌ها و … در مقابل صنعت وظایفی برعهده دارند و برای عدم ایجاد مشکل در این حوزه همه باید به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: یکی از برکات تحریم‌ها این بود که خود و ظرفیت‌های خودمان را شناخته و آنها را باور کنیم. باید به گونه‌ای تلاش شود که تولید صنعتی داشته باشیم و مونتاژکاری نکنیم، در این خصوص ظرفیت‌های خوبی هم در استان وجود دارد و تنها اراده نیاز است تا اجازه ندهیم کشورمان با تکیه بر واردات اداره شود.

دری نجف آبادی تاکید کرد: باید بتوانیم صاحب تکنولوژی و فناوری و صنعت شویم تا کشور آباد شده و از زیر فشار استکبار خارج شده و به یک کشور قدرتمند تبدیل شویم.

امام جمعه همدان: برجام با هدف نفت در برابر غذا نبود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان در خطبه‌های پیش از نمازجمعه شهر همدان، اظهار کرد: آمریکا ۱۴ ماه است که از برجام خارج شده و اروپاییان وعده کردند که کانال مالی را فعال کنند و به این واسطه قصد دارند که ایران را در برجام نگهدارند اما این مساله به طور جدی انجام نشده و تجربه به ما ثابت کرده که آمریکا قابل اعتماد نیست و به دنبال گشایش اقتصادی ما نیست.

وی ادامه داد: اروپا برای اینکه با تبعات خروج ما مواجه نشود تحریم‌های آمریکا را نقض نمی‌کند و از طریق کانال مالی فقط می‌خواهد کالاهای غیرتحریمی همچون غذا و دارو را به ما بدهد و اگر اروپا می‌خواهد صداقت خود را نشان دهد باید به تعهدات برجام عمل کند و از ما نفت بخرد و این در حالیست که اروپا الان از ما نفت نمی خرد و این نشان از عدم صداقت آنها است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: برجام با هدف نفت در برابر غذا نبود و اکنون اروپا در این فضا اینستکس را به FATF متصل کرده که مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است اما باید مراقب بود که برجام وFATF سیاسی و یا انتخاباتی نشود.

وی تاکید کرد: اگر نگاه قرآنی داشتیم بعد از خروج آمریکا باید برجام را آتش می‌زدیم و این در حالیست که ما را ۱۴ ماه معطل کرده و در این مدت اقتصاد ما وضعیت بدی داشته است.

وی درباره مشکلات استان نیز گفت: از همشهریان خواهش دارم درباره اجاره خانه‌ها کمی مراعات کنند و مشکلات اقتصادی خود را از مستأجران مطالبه نکنند و مستأجران نیز عدالت و امانتداری را رعایت کنند. بازار مسکن مورد نظارت قرار بگیرد و ما از این مساله گلایه داریم که مسئولان باید وارد شوند چرا که اجاره بها واقعاً آزار دهنده است.

امام جمعه موقت یزد: حیله‌گری، دروغ گفتن به مردم، رانت‌خواری و حقوق‌های نجومی از جمله مصادیق سیاست شیطانی است

به گزارش ایسنا، حجت السلام و المسلمین «سیدمحمد جواد آیت‌الهی»، امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته ۱۴ تیرماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌که طبق نظر مقام معظم رهبری حج اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای عبادی و سیاسی است، گفت: بنا به نظر مراجع تقلید، سیاست دارای دو قسم شیطانی و الهی است.

حجت السلام آیت الهی، حیله‌گری، دروغ گفتن به مردم، رانت‌خواری و حقوق‌های نجومی را از جمله مصادیق سیاست شیطانی دانست و در مورد سیاست الهی، بیان کرد: سیاست امام خمینی (ره) در ایجاد انقلاب اسلامی ایران و مبارزه علیه رژیم ستم شاهی یکی از مهمترین و شفاف‌ترین مصادیق سیاست الهی است.

این مسئول در ادامه برخی از اعمال حج نظیر برائت جستن از مشرکین را یکی از ابعاد سیاست (سیاست الهی) سفر حج، عنوان و تصریح کرد: برائت از مشرکین طبق سفارش قرآن کریم از ابتدا تا همیشه بر جامعه اسلامی و مسلمانان جهان واجب است.

امام جمعه تبریز: جمهوری اسلامی ایران عامل شکست آمریکا در منطقه شده است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران عامل شکست آمریکا در منطقه شده است، اظهار کرد: پس از میانجی گری نخست وزیر ژاپن، بار دیگر تصمیم دارند تا رئیس جمهور ترکیه در ایران حضور یافته و با مسئولان ما مذاکره کند.

امام جمعه تبریز گفت: اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص تمایل آن‌ها برای خروج از خلیج فارس، نشان دهنده پرهزینه بودن این امر و همچنین افول قدرت آن است.

امام جمعه تبریز به جنایات آمریکا در دوران پس از دفاع مقدس پرداخت و گفت: ممانعت از اجرای قرارگاه اتمی بوشهر میان ایران و آلمان، تحریک امارات متحده عربی جهت مطرح ساختن ادعاهای ارزی علیه جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس، مخالفت شدید با تکمیل قرارگاه اتمی بوشهر توسط روسیه، معرفی ایران به عنوان مانعی برای پروسه صلح خاورمیانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران، ایجاد فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸، تهدید ایران به حمله نظامی، تلاش فزاینده جهت محروم ساختن ملت ایران از دانش هسته‌ای، طراحی و عملیاتی کردن طرح ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و در سال‌های اخیر با اعمال تحریم‌های فلج کننده اقتصادی جنایاتی را مرتکب شده است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش رو، به عنوان اولین انتخابات در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اولین انتخاباتی که در چهل سال دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود تأثیر مستقیمی بر انتخابات آمریکا داشته و رئیس جمهور آمریکا شانس خود در پیروزی در مقابل رقبای دموکرات خود را توسط این انتخابات امتحان خواهد کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهل سال دوم خود نیاز به مجلسی در تراز گام دوم دارد، گفت: با توجه به مطرح شدن مقاومت به عنوان یک نظریه در ادبیات سیاسی، تشکیل یافتن مجلسی که نماینده‌های آن اهل مقاومت در برابر دشمن باشند، ضرورت دارد.

وی با اشاره به تأثیر این انتخابات بر انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: باید با دقت تمام افرادی را که هدف آنان خدمت به مردم بوده و اهداف مقدس مقام معظم رهبری و آرمان‌های شهدا را دنبال می‌کنند، انتخاب کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در خصوص قیمت بلیط‌های هواپیمایی به مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان هواپیمایی کشور اعتراض کرد و گفت: مردم با مراجعه به دفاتر فروش بلیط‌های هواپیمایی برای تهیه بلیط سفر، با حدود چهار نوع بلیط مواجه می‌شوند؛ این موضوع نامناسب بوده و لازم است تا مسئولان و نمایندگان مجلس به این موضوع عنایت کنند.

امام جمعه اردبیل: گاه مردم در تأمین مواد اولیه و مایحتاج ضروری خود گرفتار شدند

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: دولت در یک اقدام تحسین‌برانگیز یک رکن مهم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد و آن، تدوین قانون شفافیت و ارسال لایحه آن به مجلس بود که ما از این اقدام بسیار خوب دولت استقبال می‌کنیم.

ابوترابی: کشورهای مدعی دموکراسی باید در خط مقدم مقابله با اسرائیل قرار گیرند
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود به بقیه ارکان اقتصاد مقاومتی نیز اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: دولت باید در این راستا جرم‌هایی که شفاف است را نیز پیگیری نماید و جرم کسانی که با یارانه پنهان، سوبسید پنهان، با گاز ارزان، آب ارزان، تسهیلات دولتی و ارزان و با کارگر ارزان تولید کرده و صادرات نمودند اما ارز نیاوردند کاملاً شفاف است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: کسانی که کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند یا خود دولت وارد کرده و توزیع را به آنها داده و آن‌ها خیانت کرده‌اند جرم آنها کاملاً شفاف است و کسانی که مواد اولیه تولید داخل مثل مواد پتروشیمی را با قیمت دولتی خریده و به دست مصرف کننده نرسانده‌اند کاملاً شفاف است.

عاملی ادامه داد: از این که دولت تصمیم گرفته به کالاهای سرمایه‌ای مالیات وضع کند استقبال می‌کنیم که در این خصوص در مرحله اول سکه را شروع کرده‌اند اما مسکن و خودرو از اصلی‌ترین کالاهای سرمایه‌ای است.

وی، تقویت سیستم نظارتی بر قیمت‌ها و صادرات را نیز یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به پایین آمدن ارزش پول ایران در حال حاضر هر کس صادرات کند سودآوری فوق العاده دارد از طرفی دولت نیز احتیاج به ارز دارد و برای اولین بار در کشور صادرات از واردات پیشی گرفته و نسبت به بعضی از کشورها مثل عراق صادرات ۱۰۰ درصد نسبت به سابق اضافه شده است.

امام جمعه اردبیل افزود: با افزایش صادرات متأسفانه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برخی از محصولات نظیر مس و فولاد دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند چرا که رغبت بیشتر به صادرات زمینه کسادی بازار داخلی را رقم زده و گاه مردم در تأمین مواد اولیه و مایحتاج ضروری خود گرفتار شدند که در این حوزه تقویت سیستم نظارت بر قیمت‌ها و حمایت از تولید داخلی ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه کرج: فروپاشی اسرائیل نزدیک است

به گزارش پایگاه خبری ایسنا، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ تیرماه کرج به مباحث مطرح شده از طرف کشورهای عربی برای مشروعیت‌بخشی به اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد: فساد گسترده اقتصادی، سیاسی و اخلاقی نشان از نزدیک بودن فروپاشی رژیم صهیونیستی دارد و فشار ایران و نیروهای مقاومت به یقین آینده‌ای شوم و ناراحت کننده برای آنها رقم خواهد زد.

حسینی همدانی در ادامه به وضعیت اخیر صحنه بین‌المللی اشاره و اعلام کرد: اروپا بدون اجازه آمریکا هیچ کاری انجام نمی‎‌دهد بنابراین نباید برای حل مشکلات منتظر اروپا باشیم، دیدیم که کشتی نفتی ما را مانند دزدان دریایی محاصره و توقیف کردند، این کار به دستور آمریکا انجام شده است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: مهلت معین شده برای اروپا در خصوص اینستکس چند روز دیگر تمام می‌شود در حالی که در اینستکس منافع مشترک آمریکا و اروپا لحاظ شده و یک شرکت خصوصی است که سهامداران آن انگلیس و فرانسه هستند، این شرکت در چارچوب تحریم‌های آمریکا عمل می‌کند و فقط می‌تواند اقلام غیرتحریمی در اختیار ایران قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود دور از هرگونه ساده‌انگاری راه‌های توطئه را ببندد و تعهدات نادرست اروپا در خصوص برجام در اینستکس را نپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: باید بر اساس گفتمان اعتدال و با قاطعیت غنی‌سازی را ادامه داده و سقف تعیین شده را نادیده بگیریم تا طرف‌های مقابل بدانند ایران در تصمیم خود جدی و مصمم است.

حسینی همدانی درباره تهدید اخیر ترامپ هم اعلام کرد: فعلاً شما باید سربازانی تربیت کنید که در مقابل ایران خود را خیس نکنند، پهپاد فوق هم پیشرفته و هرچه وارد حریم ایران کردند متلاشی شده است، در این میان برخی از رسانه‌ای‌های داخل کشور دست از همکاری با آنها بر نمی‌دارند، خطاب به آنها می‌گوئیم که با این کارها عاقبت به خیر نمی‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان: جوانی که ما او را تشویق به ازدواج و تکثیر اسلام می‌کنیم، چگونه ازدواج کند

به گزارش پایگاه خبری ایسنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: دلیل این که خانواده‌هایی اکنون در کنار خیابان چادر می‌زنند این است که مسکن از سال‌های قبل بسیار گران شده است. جوانی که ما او را تشویق به ازدواج و تکثیر اسلام می‌کنیم، چگونه ازدواج کند. البته من روحانی در لباس پیامبر (ص) به بعضی جوانان غبطه می‌خورم. به برکت این جوانان است که دشمن نتوانسته ما را نابود کند.

وی در ادامه گفت: اگر میزان فروش نفت ما به صفر هم برسد، آن‌قدر منابع دیگر داریم که اگر درست مدیریت شود، مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکشنبه روز مالیات است. افراد ثروتمند باید مالیات بدهند؛ اما متأسفانه امروزه عدالت اجرا نمی‌شود و معاف از مالیات می‌شوند، اما کسی که به سختی تازه شروع به کار می‌کند، برای او مالیات صادر می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: از ناله مظلومان بترسید. چرا ده‌ها هزار کارخانه تعطیل شد. به دلیل بی عدالتی‌هایی است که انجام شد. امیدواریم با توجه به حضور شخصیتی قاطع، شجاع و مؤمن همچون حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه ما انتظار داریم مقابل این موارد گرفته شود.

وی افزود: یکی از عوامل قدرت، عزت و بقای ما وجود امام زادگان در شهرها و روستاها است و اگر دعای دعاکنندگان نبود دشمن پیروز شده بود.

میردامادی ادامه داد: سیاست ما، مدیریت ما همگی یک طرف اما باید از خدا کمک خواست. روزی و اقتصاد دست او است‌. اگر دعای دعاکنندگان نبود، دشمن پیروز شده بود. دشمن امروز از ما می‌ترسد و این رعبی است که خداوند در دل آن‌ها ایجاد کرده است. فکر نکنید آن‌ها باج می‌دهند.

میردامادی گفت: توصیه من به رئیس قوه قضائیه این است که تمام اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود را پیش ببرد تا مشخص شود که قوه قضائیه دچار تحول شده است. ما از رئیس قوه قضائیه و دادستان استان خواهان جلوگیری با لیبرال‌ها هستیم؛ کسانی که فکر می‌کنند این ملت قیام کرد تا آزاد باشد. امیدوارم با مواردی چون فحشاء، منکر و فساد مبارزه شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: کسانی که انقلاب کرده‌اند و شهید داده‌اند از شما می‌خواهند که احکام الهی اجرا شود و مملکت اسلامی شود. امیدوارم به زودی خبرهای خوشی از دستگیری کسانی که رانت‌خواری کردند به شما برسد.

امام جمعه بوشهر: رژیم مرتجع سلطنتی هنوز در افق دزدان دریایی به سر می‌برد

به گزارش ایسنا، آیت الله غلام‌علی صفایی بوشهری، املم جمعه بوشهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر بوشهر افزود: آمریکا با ذات اسلام و عدالت خواهی، قرآن، امامت و همچنین موازین اسلامی مخالف است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: پایبندی هر چه بیشتر به مبانی اسلامی در جامعه سبب حصول آسان‌تر به نتیجه مطلوب خواهد بود و تخطی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی ما را با مشکل مواجه ساخته است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در چند روز اخیر انگلیس یک نفتکش ایرانی را در جبل الطارق توقیف کرد و نشان داد که رژیم مرتجع سلطنتی هنوز در افق دزدان دریایی به سر می‌برد و این اندیشه را دارد که می‌تواند در نظام کنونی بین الملل همانند دوران جاهلیت دزدی دریایی انجام داده و حمله نماید.

خطیب جمعه بوشهر با تبریک به مناسبت ۱۴ تیرماه، روز قلم بیان کرد: از همه اصحاب علم و دانش، به ویژه نویسندگان تقاضا دارم رسالت تاریخی خود را در این برهه زمانی ایفا نموده و با حفظ روحیه انقلابی، جبهه مقاومت قلم در برابر اندیشه‌های استکباری را تشکیل دهند.

امام جمعه شهرکرد: آرام آرام با وضع مبتذل قبل از انقلاب مواجه هستیم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۴ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ناهنجاری‌هایی همچون مفاسد در کف جامعه به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: برخی از مفاسد عمدی و برخی از روی غفلت است که با تذکر و ارشاد اصلاح صورت نمی‌گیرد. جرم‌های بسیاری از روی غفلت یا نارسایی‌های اجتماعی، رخ می‌دهد که با تذکر، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر اصلاح می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه بدحجابان حد و حدود خود را نمی‌دانند، گفت: باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت حجاب در جامعه، آرام آرام با وضع مبتذل قبل از انقلاب مواجه هستیم؛ انسان نباید در هر فسادی دست از امر به معروف و نهی از منکر بردارد و انواع مفاسد در جامعه نیازمند مبارزه است.

امام جمعه شهرکرد گفت: جمعی از طلایه‌داران امر به معروف به دلیل نبود قدرت برخورد، آمادگی دارند دوره آموزشی ۲۲ روزه را برای آموزش و اصلاح جامعه برگزار کنند. لازم است با زبان گویا وظیفه خود را انجام داد، گرچه برخی از افراد قصد دارند زبان‌های گویایی که در جامعه وجود دارد را خفه کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تخریب‌هایی حساب‌شده در جامعه رخ می‌دهد که مضر است، گفت: برخی افراد رهبری، جایگاه رهبری و نمایندگان رهبری را تخریب می‌کنند که شکستن این جایگاه‌ها لطمه وارد می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند: امام خمینی (ره) فرمودند که ما می‌خواهیم زندگی فقیرانه داشته باشیم اما آزاد و مستقل باشیم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز ۱۴ تیر، در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج فرمودند که ابعاد سیاسی حج مطابق با خواسته و دستورات اسلام است و اینکه بعضی می‌گویند حج را سیاسی نکنید سخن نادرستی است.

وی افزود: ابعاد سیاسی حج همان تکلیف دینی و الهی است و برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند که ما می‌خواهیم زندگی فقیرانه داشته باشیم اما آزاد و مستقل باشیم و این پیشرفت و تمدنی که دست ما جلو اجانب دراز باشد را نمی‌خواهیم بلکه تمدنی را می‌خواهیم که بر پایه شرافت و انسانیت استوار باشد.

امام جمعه موقت شیراز: مردم بر خلاف تمام جوسازی‌ها این بار هم به صحنه انتخابات می‌آیند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، حج را یک فریضه سیاسی دینی برشمرد و گفت: تاکید بر وحدت و حمایت از مردم فلسطین و یمن و برائت از مشرکین جزو اعمال لازم و ابعاد سیاسی حج است.

او با بیان اینکه اعتراض نکردن به آمریکا در زمان حج درخواستی شیطانی است، خاطرنشان کرد که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، حجاج ضمن حفظ هویت اسلامی و ایرانی باید اعمال سیاسی حج را هم انجام دهند.

خطیب جمعه موقت شیراز با اشاره به در پیش بودن انتخابات، تصریح کرد که مردم بر خلاف تمام جوسازی‌ها این بار هم به صحنه می‌آیند و نمایندگانی همسو با بیانیه گام دوم انقلاب را انتخاب خواهند کرد زیرا انتخابات امسال، تأثیری مستقیم بر انتخابات آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران اسلامی خواهد داشت.

مرادی، با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا از ابتدای حضورش در رأس دولت این کشور به طور میانگین روزانه ۱۲ دروغ گفته است، خاطرنشان کرد: آمریکا در عراق، سوریه، فلسطین و یمن شکست خورد.

او با بیان اینکه نشست منامه و معامله قرن و تلاش آمریکا برای اجماع جهانی، اقداماتی شکست خورده بود، گفت: ساقط کردن پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا توسط موشک بومی سپاه پاسداران تعادل آمریکا را برهم زد و محاصره نفتکش ایران در آب‌های آزاد توسط انگلیس هم ناشی از این موضوع است.

مرادی در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به اینسیتکس، آن را یک نوزاد ناقص الخلقه توصیف کرد که ایران حاضر به قبول آن نیست، خاطرنشان کرد: اروپا در گذشته روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کرده، اما براساس طرح اینسیتکس، اگر همان میزان نفت در آینده خریداری شود در قبال آن تنها دارو و غذا به ایران خواهد داد.

خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه ایران توان تولید ۹۷ درصد نیاز دارویی خود را دارد، گفت: ما سالانه ۱۲۴ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کنیم و نیازی به دارو و غذای دیگر کشورها نداریم.

مرادی با اشاره به اینکه اروپا حاضر به همکاری با ایران در زمینه‌هایی نظیر بیمه کشتیرانی، تأمین لوازم و تجهیزات و تکنولوژی در زمینه صنایع نفت نیست، گفت: به همین دلیل مسئولان به درخواست اروپا پاسخ منفی داده و اعلام کرده اند که از ۱۶ تیر در زمینه غنی سازی اورانیوم از میزان مشخص شده در برجام عبور و کارخانه اراک را فعال‌تر خواهیم کرد؛ مگر اروپا راه دیگری انتخاب کند.

امام جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به نوسانات شدید بازار مسکن، گفت: در کشور ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی و در فارس ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که می‌تواند با اعمال مالیات سنگین بر آنها وضعیت نابسامان مسکن را سامان داد.

مرادی همچنین ضمن اشاره به بروز مشکلاتی در زمینه کم آبی در شهرستان شیراز و دیگر نقاط استان فارس، لزوم توجه به مصرف بهینه از سوی مردم و مدیریت موضوع از سوی مسئولان تاکید کرد.

امام جمعه سنندج: تلاش برای گسترش علم و پژوهش، مبارزه با فساد از مأموریت‌های جوانان است

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، ۱۴ تیرماه در آئین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته سنندج اظهار کرد: تلاش برای گسترش علم و پژوهش، مبارزه با فساد، تلاش برای حفظ استقلال و آزادی و دفاع از مرز و بوم خود در برابر دشمنان از دیگر مأموریت‌های جوانان است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جوانان اشاره و بیان کرد: هدایت کشور به سمت جامعه‌ای آرمانی و حکومتی اسلامی و بهره ‎ گیری از تجربه چهل ساله انقلاب در این راه، از خواسته‌های مقام معظم رهبری از جوانان بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا