آموزش و پرورش بدنبال توسعه نرم‌افزار رایانه و فتوگرافیک در مدارس سمپاد

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری سمپاد مهارتی ویژه مدارس استعدادهای درخشان که با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و مدعوینی از وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فعالان بخش خصوصی، جامعه شناسان و کارشناسان تعلیم و تربیت و در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۴ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند و این امر با توجه به نیاز جامعه به نیروی کار و جهت‌گیری‌های نظام تقویت خواهد شد.

کمرئی با اشاره به فرایند هدایت تحصیلی افزود: اگر هدایت تحصیلی به‌درستی بر اساس علاقه، رغبت و استعداد فرد صورت پذیرد شاهد تقویت کیفی ورودی‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خواهیم بود.

وی سهم بخش خصوصی را در گسترش آموزش‌های مهارتی و کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها را مهم برشمرد و تصریح کرد: سمپاد مهارتی مدیریت حوزه استعدادهاست و چنانچه به‌درستی محقق شود، سه پیامد مثبت در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح هنرستان‌ها خواهد داشت که از جمله آن‌ها؛ ایجاد زمینه در سایر دانش‌آموزان کشور برای نگرش مثبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و سوق دادن دانش‌آموزان مستعد به سمت آموزش‌های فنی و مهارتی است.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سابقه طرح سمپاد مهارتی در دوره جدید خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان در حال اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای توسعه دو رشته شاخه فنی و حرفه‌ای شبکه و نرم‌افزار رایانه و فتوگرافیک در مدارس سمپاد سه استان البرز، همدان و خراسان رضوی هستیم.

کلاهبرداری با فروش حواله‌های جعلی خودرو
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا