سفیر آمریکا: انتصاب‌های‌ اخیر مقام‌های ارشد افغانستان سوال‌برانگیز است

به گزارش ایسنا، جان بس، سفیر آمریکا در افغانستان در مصاحبه با تلویزیون طلوع در کابل گفت، دوره پس از پایان پنج سال کاری رئیس‌جمهور افغانستان بر اساس قانون اساسی یک دوره ویژه است و در این دوره، حکومت باید محدود به کارهای اساسی باشد و نمی‌تواند به روال عادی قبلی به کارش ادامه دهد.

دوره کاری پنج ساله محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در اول خرداد امسال به پایان رسیده است.

بس گفت: ما از رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی توقع داریم که درک کنند که این یک دوره ویژه است. وقتی دوره تمدید می‌شود، نمی‌توانند مانند سال اول و دوم دوره کاری خود عمل کنند.

سفیر آمریکا گفت: سوال‌برانگیز است که چرا وزیران و شمار زیادی از مقام‌های ارشد در روزهای پس از پایان دوره کاری رئیس‌جمهوری تغییر می‌کنند.

در روزهای پس از اول خرداد که دوره کاری پنج ساله اشرف غنی به پایان رسیده، او شمار زیادی از مقام‌های ارشد حکومت را تغییر داده است؛ از جمله ٧ سفیر و ٣ سرپرست جدید برای وزارتخانه‌ها و چندین معاون وزیر جدید مقرر شدند.

دادگاه عالی افغانستان دوره کاری رئیس‌جمهور را تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ششم مهر برگزار شود، تمدید کرد. سفیر آمریکا در این مصاحبه همچنین گفت که کشورش به تصمیم دادگاه عالی افغانستان احترام می‌گذارد و از آن حمایت می‌کند.

شورای نامزدهای ریاست‌جمهوری افغانستان در اعلامیه‌ای، ادامه کار حکومت وحدت ملی را پس از اول خرداد غیرقانونی می‌دانند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نیز در جلسه کابینه گفت که بعد از اول خرداد، طرز رفتار حکومت باید متفاوت باشد. به گفته عبدالله، تغییرات اخیر در سطح وزرا یک تصمیم سیاسی تلقی می‌شود.

ونزوئلا تصمیم پیمان ریو را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا