به گزارش ایسنا، محمدجواد قنبری در نشست خبری با اشاره به اهمیت بالای صنعت نمایشگاه در اقتصاد امروز جهان اظهار کرد: آخرین برآوردها نشان میدهد که در حال حاضر ۱۸۰ کشور جهان در عرصه نمایشگاهی فعال هستند و این صنعت در طول سال به طور مستقیم ۱۴۰ میلیارد دلار درآمدزایی برای این کشورها ایجاد میکند.
به گفته وی، بازدید بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از نمایشگاههای مختلف نشان میدهد که این صنعت جای خود را در اقتصاد پیدا کرده و روند رو به رشد خود را ادامه میدهد.
معاون شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران با بیان این که سابقه آغاز به کار نمایشگاهها در ایران به ۵۰ سال قبل بازمیگردد، توضیح داد: در سالهای ابتدایی نمایشگاهها در سطح بسیار محدودی برگزار میشد اما در حال حاضر خوشبختانه این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته و ما سالانه ۶۶۰ نمایشگاه برگزار میکنیم که از این میان ۴۰۰ نمایشگاه به شکل تخصصی برقرار میشود.
قنبری ادامه داد: ایران امروز در سطح منطقه جایگاه قابل توجهی در عرصه صنعت نمایشگاه پیدا کرده و ما رقیب جدی ترکیه و امارات متحده عربی به شمار میرویم. در اعتماد نو به نقل از برنامههای ما طرحها به سمتی میرود که ایران به قطب نمایشگاهی منطقه تبدیل شود.
وی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامهریزیهایی که در سالهای اخیر به منظور توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران اجرایی شده، تصریح کرد: در دوران جدید شورای هماهنگی صنعت نمایشگاهی شکل گرفته که هدف آن گسترش نقش این صنعت در اقتصاد ایران است. با همین اعتماد نو به نقل از برنامهریزیها در سال جاری ۲۰ عنوان جدید نمایشگاهی نیز اعتماد نو به نقل از برنامهریزی شده و اجرایی خواهد شد.
معاون شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران درباره میزان تأثیرگذاری تحریمها در فعالیت نمایشگاهی ایران گفت: با وجود فشارها، تمامی نمایشگاههای ما برگزار شدهاند و هر جا شرکت خارجی به دلیل فشار تحریمها نتوانسته در ایران حاضر شود، شرکتهای ایرانی جای آن را پر کردهاند.
قنبری اضافه کرد: با وجود تحریمها ما در ماههای گذشته تفاهمنامههایی را در حوزه همکاریهای نمایشگاهی با شرکتها و کشورهای اروپایی منعقد کردهایم و اعتماد نو به نقل از برنامه روز جهانی صنعت نمایشگاهی نیز در ۱۵ خرداد همزمان با اعتماد نو به نقل از برنامهریزیهای جهانی اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما معرفی ظرفیتهای صنعت نمایشگاهی به فعالان اقتصادی ایران است و در کنار آن حمایت از شرکتهای دانشبنیان و قرار دادن فضایی ثابت برای آنها در این حوزه به عنوان یکی از اصلیترین اولویتها دنبال میشود. نمایشگاه میتواند در عرصه صادرات و واردات به ما کمک جدی کند و امیدواریم در آینده نزدیک بیشترین استفاده از این ظرفیت امکان پذیر شود.
انتهای پیام