واشنگتن انحلال آنروا را خواستار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه در جریان سخنرانی خود در مقابل شورای امنیت تصریح کرد: وقت آن فرا رسیده که کشورهای میزبان آوارگان و سازمان‌های غیر دولتی، خدماتی را که این سازمان بین‌المللی ارائه می‌دهد، تحویل بگیرند.

گرینبلات که با جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در طرح صلح موسوم به “معامله قرن” همکاری می‌کند و قرار است پس از ماه رمضان رونمایی شود، گفت: وقت آن فرا رسیده است بررسی طرح انتقال خدمات آنروا به دولت‌های میزبان آوارگان و یا سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی یا داخلی آغاز شود.

در همین راستا، پی‌یر کرینبول، کمیسیونر عالی آنروا تصریح کرد: این آژانس توانست کسری بودجه به ارزش ۴۴۶ میلیون دلار در سال گذشته را از طریق کاهش بودجه و مشارکت حامیان مالی جدید جبران کند.

کرینبول در ادامه تصریح کرد: در زمانی که آوارگان فلسطینی از هرگونه چشم‌انداز سیاسی دور هستند، من معتقدم که تداوم خدمات آنروا برای حفظ کرامت انسانی و ثبات منطقه‌ای بسیار مهم است.

در همین راستا، فرانسه نیز بر این موضع تاکید کرد و هشدار داد که عدم حمایت از آوارگان فلسطینی اردوگاه‌ها را به میدان‌های اصلی عضوگیری تروریست‌ها در منطقه تبدیل خواهد کرد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و به حدود پنج میلیون آواره فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری، اردن، لبنان و سوریه کمک مالی، خدمات آموزشی و بهداشتی ارائه می‌دهد.

آمریکا در سال میلادی جاری ۳۰۰ میلیون دلار حمایت مالی سالانه خود را از آنروا قطع و تنها ۶۰ میلیون دلار کمک مالی ارائه کرد.

حمله الشباب سومالی به پایگاهی نظامی و غارت تسلیحات
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =

دکمه بازگشت به بالا