هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نیست/ توزیع با وزارت صمت

محمد قدیری ابیانه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه نهاده‌ها متولی وزارت جهاد کشاورزی است اما در وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی کالاهایی مانند شکر، برنج، روغن، گوشت، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و… بوده که منشأ آن مصرف کننده نهایی است و گزارش کار آن با سازمان حمایت مصرف کنندگان و مصرف کنندگان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مسئله خلاف قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی نیست؟ گفت: تأمین این کالاها با وزارت جهاد کشاورزی است و آن‌ها را برای توزیع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌دهد، به عنوان مثال شرکت بازرگانی دولتی برنج، روغن و شکر را به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع می‌کنند. و در واقع مباشر این وزارتخانه برای توزیع این کالاهای اساسی هستیم.

مدیر نظارت بر توزیع کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین درباره وضعیت موجودی شکر در شرایط کنونی گفت: در تأمین شکر و دیگر کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و روغن هیچ کمبودی نداریم و ذخایر کشور به اندازه کافی و نیاز کشور موجود است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در آخرین مصوبات دولت نرخ ارز برای واردات حبوبات، کره و… نیز نرخ ارز نیمایی تغییر پیدا کرده است، اعلام کرد: برای شکر نه‌تنها موجودی و واردات در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد بلکه در سال گذشته نیز میزان تولید داخلی این محصول استراتژیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید و تا کنون نیز ۷۰۰ هزار تن نیز واردات داشته‌ایم و همه نیاز کشور دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون ۵۰۰ هزار تن در سال است.

ماژول یونیورسال اینترنت اشیا ساخته شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا