صالحی: کارنامه انقلاب در عرصه فعالیت‌های قرآنی رو به جلو بوده است

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در مراسم شانزدهمین سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا که در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، با گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات مبارکی به عنوان کارنامه انقلاب می‌توان برشمرد. یکی از بخش‌های قابل توجه فعالیت‌های قرآنی چهل ساله کشور است.

وی گفت: شاید در قبل از انقلاب برخی از کشورها ما را متهم می‌کردند که در عرصه فعالیت‌های قرآنی خیلی فعال نیستیم گاهی برادران ما در جهان اسلام، جامعه شیعه را متهم می‌کردند که آن گونه که باید و شاید کار نکرده‌اند. البته این تصور کاملی نبود. در طول ۱۴ قرن گذشته کارهای بیشماری در عرصه فعالیت‌های قرآنی به صورت گاه و بیگاه شکل گرفته است اما شاید آن گونه که باید و شاید دیده نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصتی را فراهم کرد که تشیع کارنامه انقلابی خود را که بیش از گذشته فعال بوده است، به نمایش بگذارد. امروز خوشبختانه در حیطه‌های مختلف گام‌های قابل توجهی در عرصه‌ی فعالیت‌های قرآنی برداشته‌ایم که پاره‌ای از آنها عبارتند از تأسیس شبکه قرآن، رادیو قرآن، پژوهش‌ها و دانشنامه‌های قرآنی، هنرهای قرآنی، فعالیت در فضای مجازی و… که همه این‌ها نشان دهنده حرکت رو به جلوی قرآن در انقلاب اسلامی است. یکی از همین اتفاقات خوب تأسیس خبرگزاری ایکنا ست که امسال شانزدهمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد.

صالحی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی برخاسته از انقلاب است که در حیطه علم و دانش و جریان‌های مختلف نقش بسزایی داشته است که یکی از همین فعالیت‌ها، فعالیت در حوزه فرهنگ و دین و به طور خاص فعالیت در عرصه امور قرآنی است و خبرگزاری ایکنا در همین راستا تأسیس شده است. در طول شانزده سال گذشته دانشنامه خبرگزاری ایکنا هر لحظه کامل‌تر شده است و ما می‌توانیم از این ۱۶ سال به عنوان یک حرکت پویا در عرصه فعالیت‌های قرآنی نام ببریم. ظرفیت فعالیت قرآنی یک ظرفیت عظیم و بی‌پایانی است که باید همواره از آن بهره ببریم.

حسن معجونی بازیگر «اختراع والس» شد
هم اکنون بخوانید

در ادامه این مراسم حمیدرضا طیبی – رئیس جهاد دانشگاهی – گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب در فعالیت‌های قرآنی پیشگام بوده. در عمل به قرآن، فهم قرآن و فن‌آوری اطلاعات قرآنی. ایکنا هم در همین راستا تأسیس شده است.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش و به آموزه‌های قرآن یعنی رشد علم توجه کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا