تکمیل پرونده بیش از ۵۶هزار واحد مسکونی خسارت دیده سیل برای دریافت تسهیلات

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در آیین متمرکز کلنگ زنی ساخت و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل زده کشوردر روستای تازه آباد آق قلا سخن می‌گفت، افزود: ۲۵هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و همچنین مبلغ ۷هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای مرمت زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیل از طریق تملک دارایی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در ۲۱ استان کشور، بیش از ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل های اخیر در کشور آسیب دیده اند که از این تعداد ۱۱هزار و ۸۶۴ واحد در شهرها و ۵۶هزار و ۴۶۹ واحد در روستاها باید دوباره احداث شوند.

جمالی نژاد اضافه کرد: ۱۰۱هزار و ۶۲ واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیرات هستند. در اثر سیل به ۱۰۹هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی نیز خسارت معیشتی وارد شده است.

دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در ادامه گفت: بنیاد مسکن به عنوان مجری بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، تاکنون پرونده ۵۶هزار و ۵۵۰ متقاضی را برای دریافت تسهیلات تکمیل کرده است که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۲۹ متقاضی به بانک معرفی تا تسهیلات برای ۷ هزار و ۴۰۳ واحد احداثی و ۱۸ هزارو ۲۳۶ واحد تعمیری دریافت نمایند. بانک‌های عامل در چارچوب مصوبه دولت تاکنون با مالکان ۲ هزار و ۴۸۲ واحد مسکونی برای دریافت وام، قرارداد بسته‌اند.

وی همچنین گفت: با توجه به وقوع سیل گسترده در ۲۱ استان کشور برای نخستین بار قرارگاه سازندگی در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور راه‌اندازی شده و کمیته های مختلفی ذیل آن تشکیل شده که یکی از آنها کمیته بازسازی و نوسازی است، که هر هفته شرایط را ارزیابی و اطلاع رسانی خواهند کرد. متناظر این قرارگاه در استان‌ها هم قرارگاه‌هایی تشکیل شده است.

تکذیب صدور مجوز محیط زیستی برای طرح انتقال آب بهشت آباد
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادها طبق تعهدی که کرده اند در حال فعالیت جدی در زمینه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده هستند، گفت: تلاش دست اندرکاران امر اینست که طبق اعتماد نو به نقل از برنامه زمان بندی که رییس جمهوری محترم اعلام نمودند کار تعمیرات تا دو سه ماه آینده و کار نوسازی تا پایان سال انجام شود.

وی اضافه کرد: کار ساخت ۲۰ هزار دستگاه واحد مسکونی از سوی بسیج سازندگی امروز در آق قلا شروع شد و بنیاد مسکن و ستاداجرایی حضرت امام هم در حال انجام امور محوله هستند.

افتتاح ماهانه ۴۰۰۰ پروژه عمرانی زودبازده در کشور؛ بزودی

جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، سرپرست استانداری گلستان، فرمانده بسیج سازندگی و جمعی از مسوولان استان برگزار شد و جمالی نژاد گفت: در دهه فجر ۹۷ عملیات اجرای ۴۰هزار پروژه عمرانی کم هزینه و زودبازده با همکاری بسیج سازندگی آغاز و بزودی در هرماه چهار هزار پروژه آن افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های  کشور، جمالی نژاد ضمن بیان خبر فوق افزود: از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرائی بالاخص بنیاد مسکن و بسیج سازندگی برای عملیات بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان استفاده خواهد شد.

وی گفت: در بازدیدی که امروز از شهرستان آق قلا داشتم خوشبختانه روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده سرعت بهتری گرفته است و به زودی شاهد فضایی پرشور در این مناطق خواهیم بود.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی با اشاره به کمک‌های بلاعوض پرداختی در استان گلستان گفت: تاکنون ۶۰۹ کمک معیشتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

خشونت علیه زنان چگونه ثابت می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

وی اضافه کرد: تعدادواحدهای مسکونی احداثی ها ۱۵۰واحد با اعتبار پرداختی یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان و تعداد واحدهای تعمیری ها ۳۱۹واحد با اعتبار پرداختی ۹۵۷ میلیون تومان بوده که تاکنون انجام شده است.

وی اضافه کرد: جمع واحدهای بازسازی و نوسازی و معیشتی در استان گلستان ۱۰۷۸واحد بوده که تاکنون حدود ۴ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

جمالی‌نژاد با اشاره به آمادگی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای سرعت بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی در استان گلستان افزود: تمام تلاش دست اندرکاران این است تا با سرعت بخشیدن به روند بازسازی‌ها بتوان چهره زیباتری به شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل بخشید.

وی در ادامه افزود: با توجه به جلسات مستمر کمیته بازسازی و نوسازی و همکاری موثر بنیاد مسکن در استان گلستان تاکنون ۹۰۰۰ پرونده برای اخذ تسهیلات تشکیل شده که از این تعداد ۵۵۸۱ واحد به بانک معرفی شده‌اند.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده با اشاره به انجام مستمر عملیات اجرائی برای مناطق سیل‌زده ادامه داد: تاکنون ۳۰۷ قرارداد پرداخت تسهیلات در استان گلستان با بانک‌ها منعقد شده و عملیات آواربرداری ۶۵ واحد، پی کنی ۹۰ واحد انجام و فونداسیون ۴۶ واحد اجرا شده است.

جمالی نژاد گفت: هم افزایی تمامی دست اندرکاران در استان‌های مازندران و گلستان این نوید را می‌دهد که ظرف دو سه ماه آینده تعمیر واحدهای مسکونی و تا پایان سال بازسازی‌ها انجام شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا