احزاب باید کنار هم بنشینند

جواد امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه فعالان سیاسی با رئیس جمهور اظهار کرد: به لحاظ کیفی جلسه خوبی بود. در این جلسه گفت‌وگوی رو در رویی بین دعوت شدگان و رئیس جمهور انجام شد و هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان مطالب خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان درباره فاصله گرفتن مردم از حکومت، مشکلات جاری کشور، ایجاد سیستم‌های موازی دولت، مشکلات احزاب، ناکارآمدی برخی دستگاه‌های اجرایی و وزرا، سخنگو نداشتن دولت و لزوم توجه دولت به حامیان خود و افکار عمومی صحبت کردند. رئیس جمهور هم بیشتر درباره محدودیت‌های دولت صحبت و مطرح کرد که باید از دولت با توجه به اختیاراتش انتظار داشت. رئیس جمهور ضمن تأیید مطالب مطرح شده و تشریح شرایط کشور بیان کرد که شرایط کشور نسبت به دهه‌های گذشته سخت‌تر شده و اکنون شرایط برای مذاکره فراهم نیست.

این فعال سیاسی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین مطرح کرد که اگر مردم پا پس بکشند ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم. وی بر این اعتقاد است که مشکلات مردم فقط اقتصادی نیست و ابراز امیدواری کرد که در انتخابات پیش رو در مساله تأیید صلاحیت‌ها با سعه صدر برخورد شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه حدود ۵۰ نفر از فعالان سیاسی حضور داشتند اظهار کرد: رئیس جمهور پیش از جلسه با فعالان سیاسی در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشت و به همین دلیل این جلسه با تأخیر شروع شد و بیشتر از ۱۰ نفر نتوانستند مطالب خود را مطرح کنند و نوبت به سایرین نرسید.

حفظ سلامت جسمانی و نفسانی کارکنان از اهداف عالیه نیروی هوایی ارتش است
هم اکنون بخوانید

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران با بیان اینکه دیروز فرصت برای صحبت کردن به من هم نرسید، گفت: کنار هم نشستن گروه‌های سیاسی که به نظام پایبند هستند، می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند. امام خمینی (ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این جمله امام (ره) ناظر به وضعیت داخلی ما بود، زیرا در آن مقطع انسجام و وحدت ملی و همراهی مردم و مسئولان وجود داشت و اینگونه نبود که امام از جایگاه اقتصادی و نظامی آمریکا بی‌اطلاع باشد اما چون در کشور انسجام و وحدت وجود داشت آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز اعتمادی که لازمه انسجام ملی است کاهش یافته است، گفت: کسانی که دلداده نظام هستند مورد بی مهری واقع شدند در این شرایط باید اعتماد مجدداً بازسازی شود و گروه‌های سیاسی که به نظام پایبند هستند کنار هم بنشینند تا بتوان با انسجام دنبال حل مشکلات بود. نمی‌شود یک بخش برای کل جامعه تصمیم بگیرد.

امام در پایان گفت: اگر واقعاً دنبال این هستیم که آمریکا هیچ غلطی نکند، باید کنار هم بنشینیم، منسجم باشیم و آشتی میان گروه‌های همراه نظام ایجاد شود. من معتقدم تا تجدید نظر در سیاست داخلی نسبت به نحوه تعامل با مردم انجام نشود، مسیر سختی برای مقابله با دشمن بیرونی خواهیم داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا