تهیه دستورالعمل زنگ نماز مدارس

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در دومین جلسه شورای عالی اقامه نماز که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، مدیران کل شخصاً موظف به پیگیری‌های دستورالعمل ترویج اقامه نماز در مدارس شدند.

وی افزود: بر اساس سند جامع اقامه نماز که بر اساس فرمایشات رهبری تدوین‌شده است، اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی در دو حوزه سخت‌افزاری و نرمی افزاری تهیه و به استان‌ها ارسال شد.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: کمبود نمازخانه‌ها و فضای مطلوب برای اقامه نماز و در حوزه سخت‌افزاری و کمبود نیروی انسانی موردنیاز و منابع مالی ازجمله آسیب‌هایی است که در یک سال اخیر در حوزه برگزاری نماز جماعت مدارس شناسایی‌شده است.

کاظمی گفت: البته برخی از مشکلات در مسیر اقامه نماز به فرهنگ جامعه و یا خانواده‌ها مربوط می‌شود لذا برای تقویت و توسعه فرهنگ نماز، مساعدت بخش‌های مختلف جامعه ازجمله خانواده‌ها و سایر نهادها در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، آسیب‌های مختلف شناسایی و راهکارهایی در این خصوص ارائه‌شده است لذا موانع درونی و برونی دو مانع اصلی در حوزه اقامه نماز است.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در حوزه اقامه نماز وظایفی برای معاونت‌های مختلف حوزه ستادی تعیین و به آن‌ها ابلاغ‌شده است.

وی ادامه داد: محتواهای متناسب با سن دانش آموزان تولید و در مدارس توزیع‌شده است.

کاظمی افزود: آموزش ۳۰هزار معلم برای اقامه نماز، اجرای طرح آموزش تقلید، اجرای مسابقه‌هایی با موضوع نماز، برگزاری جشنواره‌ها با موضوع نماز، برگزاری جشن تکلیف عشایر، تشکیل کمیته پایش و رصد نماز و طراحی سامانه نظارت بر اقامه نماز مدارس ازجمله اقدامات انجام‌شده در یک سال اخیر است.

تاثیر مصرف مکمل ها بر سلامت تیروئید
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: تهیه دستورالعمل زنگ نماز نیز در دستور کار است و در سال ۹۸در قالب محورهای سه‌گانه اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها ارائه و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا