حمایت از کالای ایرانی نیازمند جلب اعتماد عمومی است

اعتماد نو: شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی برای اقبال عمومی به  تولیدات داخلی زمانی مناسب است که اعتماد مردم به کالای ایرانی جلب شود.

وی افزود: کالاهای ایرانی قابل رقابت با بسیاری از کالاهای مشابه خارجی است اما رسانه‌ها در تعامل با کارشناسان اقتصادی و متولیان دولتی و خصوصی اقتصاد باید علل موفق نبودن‌مان در این عرصه را مورد واکاوی دقیق قرار دهند.

وی خواستار حمایت و همراهی کارگزاران و مسؤولان نظام در همه سطوح مدیریتی برای حمایت از تولید کالای ایرانی شد و افزود: برای حمایت از کالای ایرانی باید اجماع همگانی به وجود آید تا در تولید کالای با کیفیت برای تولیدکنندگان، به صرفه و خریداری کردن کالاهای ایرانی برای شهروندان ایرانی مقرون به صرفه و با کیفیت باشد.

نماینده مردم مینودشت در مجلس نامگذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی را نقطه امیدی برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش اقبال عمومی از خریداری کردن کالای باکیفیت ایرانی دانست.

وی با تاکید بر این‌که »کالای ایرانی توان رقابت با تولیدات خارجی را دارد»، گفت: از نظر روانی باید در جامعه نهادینه شود کالای ایرانی می‌تواند با مشابه خارجی آن رقابت کند اگر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزان و متولیان اقتصادی نتوانند اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی یا به عبارت بهتر ذائقه جامعه را به مصرف کالای داخلی معطوف کنند حتی با وجود رفع موانع کسب و کار باز انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران برای حمایت از تولید داخلی به وجود نمی‌آید و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند نقش واسطه بین تولید کنندگان خارجی و مصرف کنندگان ایرانی را بازی کرده و سود بی‌دردسری ببرند.

پیام تبریک معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
هم اکنون بخوانید

وی کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش نامرغوب خودروسازان داخلی را شاهد خوبی برای  بی‌اعتماد شدن مردم به خودروهای ایرانی دانست و افزود: کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش نامرغوب خودروسازان داخلی کار را به جایی رساند که در اکثر دستگاه‌های اجرایی از خودروهای با کیفیت خارجی استفاده می‌شود. در بازار به شدت رقابتی بین‌المللی خودروهای با کیفیت عالی و با قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه می‌شود اما در بازار داخلی خودروهای بی‌کیفیت، غیرایمن و با خدمات پس از فروش نامرغوب موجب بی‌اعتماد مصرف کنندگان ایرانی نسبت به خودروهای ایرانی شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا