![](/wp-content/uploads/2017/11/IMG_۲۰۱۷۱۱۲۸_۰۹۳۴۴۷.jpg)
به گزارش اعتماد نو، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با سامانه ۱۹۵ به منظور برخورد با شمارههای ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا قبل از اجرای طرح برخورد با شمارههای ارسال کننده پیامک با محتوای تبلیغاتی، سامانه ۱۹۵ را در اختیار داشت اما به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه ۸۰۰ و سامانه ۱۹۵ یکپارچه سازی شدند.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: سامانه ۸۰۰ برای مسدود سازی پیامکهای تبلیغاتی ارسالی برای افراد بود اما سامانه ۱۹۵ قابلیتی مانند ریپورت در پیام رسان تلگرام را دارد و برای برخورد با ارسال کننده پیامک با محتوای تبلیغاتی است که با استفاده از آن میتوان ارسال کننده پیامک تبلیغاتی را شناسایی و در صورت تکرار ارسال پیامک تبلیغاتی و چندین بار گزارش کاربران، آن شماره، مزاحم شناخته و مسدود میشود.
فلاح جوشقانی با بیان این که برای مسدود سازی یک شماره شخصی، تنها یک گزارش کافی نیست، گفت: به منظور رسیدگی به تخلف یک شماره شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی تنها یک گزارش از ارسال پیامک تبلیغاتی کافی نیست و در صورت رسیدن گزارش کاربران مبنی بر ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی یک شماره شخصی به یک حد معین، قابلیت ارسال پیامک برای آن شماره ارسال کننده مسدود میشود.
وی تاکید کرد: قابلیت استفاده از سامانه ۱۹۵ برای مشترکان تلفن همراه شروع شده است و این قابلیت برای کاربران هیچ هزینهای در پی ندارد.
منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا