صحبت‌های شهردار گذشته تهران درباره طلب ۱۸ هزار میلیاردی شهرداری از دولت واقعیت ندارد

به گزارش اعتماد نو، شهردار تهران در نخستین نشست با اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری تهران ۶۸ هزار و ۴۰۰ کارمند رسمی و قراردادی دارد که با احتساب تعداد کارگران و نیروهایی که با پیمانکاران کار می‌کنند، تعداد کارکنان شهرداری به بیش از ۱۲۰ هزارنفر می‌رسد.

او ادامه داد: لازم است عوارض خودروهای لوکس افزایش یابد تا بیش از این شاهد تحمیل یک زندگی لوکس به شهر نباشیم. باید به قدری هزینه استفاده از خودروی شخصی افزایش یابد که شهروندان استفاده از آن را به صرفه ندانند و به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سوق یابند.

نجفی افزود: میزان عوارض نوسازی در هر منطقه باید متفاوت باشد. نباید میزان عوارض یک خانه در جنوب تهران با خانه‌ای در شمال تهران یکی باشد. زیرا امروز شاهد هستیم قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در برخی نقاط تهران ۷٫۵ برابر مناطق دیگر است. از همین رو معتقدم باید میزان عوارض تغییر کند.

او گفت: پایتخت امروز دارای مشکلات حادی است به طوری که این مشکلات سبب شده‌اند تهران دچار یک بی‌قوارگی بشود. درواقع واضح و مشخص است که اقدامات با حساب، اعتماد نو به نقل از برنامه و انضباط پیش نرفته‌اند. هر چند که تهران دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری است. در همین راستا نیز تلاش کردیم در یک ماه گذشته اقداماتی برای خروج از این مشکلات در دستور کار قرار بگیرد.

شهردار تهران تاکید کرد: صحبت‌های شهردار گذشته درباره طلب ۱۸ هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت واقعیت ندارد. هرچند که تاکنون در این زمینه اظهارات متفاوتی عنوان شده است. در هر حال این میزان بدهی با واقعیت‌ها همخوانی ندارد.

کیفیت هوای پایتخت قابل قبول شد
هم اکنون بخوانید

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شش =

دکمه بازگشت به بالا