احزاب و نظامیان نمی‌توانند دانشگاه را مصادره کنند

به گزارش اعتماد نو ، آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر فضای جنش دانشجویی و نسبت آن با جنبش زنان گفت: «گاهی برخی از چهره‌های دانشجویی به تقسیم مطالبات زنان و مردان در فضای دانشگاه پرداخته‌اند. به صورتی که در کنار جنبش دانشجویی از جنبش زنان در دانشگاه سخن می‌گویند.»

وی ادامه داد: «اما به نظر من این نوع نگاه درست نیست. جنش دانشجویی حافظ مطالباتی است که جنسیت نمی‌شناسد و زن و مرد ندارد. هر کس در فضای دانشگاه و جو حاکم بر جنبش دانشجویی قرار گیرد نکاتی را می‌بیند که حافظ آن می‌شود. ما نباید از بیرون از دانشگاه مطالبی را تزریق کنیم که سنخیتی با دانشگاه‌ها ندارد.»

منصوری با اشاره به ارگان‌ها و نهاد‌های مختلفی که بر تشکل‌های دانشگاهی تاثیر می‌گذارند افزود: «ما باید همان قدر که دغدغه عدم حضور احزاب را در دانشگاه‌ها داشته باشیم، نگذاریم نیروهای نظامی هم بتوانند تشکل‌های اصیل دانشجویی را مصادره کنند. در طول تاریخ جنبش دانشجویی هر زمانی که شاهد این مصادره‌ها بوده هزینه‌های سنگینی را بر دانشجویان هموار ساخته که در برخی از موارد حتی قابل جبران نبوده است.»

وی در انتها با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری تاکید کرد: «ما نباید از جنبش دانشجویی حمایت خاص از کاندیدایی را انتظار داشته باشیم اما مشخصا دانشجویان تفاوت فضای امنیت پیش از دولت روحانی و کاهش آن را به صورت ملموس دریافته‌اند و همین باعث آن می‌شود که حتی برخی از چهره‌های مخالف وی نیز حضور روحانی را، حداقل در فضای دانشگاه‌های کشور مفید و بسیار موثر بیابند.»

منبع:دوباره ایران

روایت ابطحی از دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا