دیگر شاهد تک صدایی در مجلس نیستیم

به گزارش اعتماد نو ، اسفند ماه سال گذشته بود که مجلس دهم ترکیب اصلی خود را برای چهار سال قانون گذاری شناخت. نمایندگانی که بیشتر دوره اولی بودند که در قالب لیست امید به بهارستان راه یافتند و در مجلس تحت عنوان فراکسیونی به نام “امید” گرد هم آمدند تا به مطالبات حامیانی که به آنها تحت عنوان اصلاح‌طلب رای دادند، جامع عمل بپوشانند.

بسیاری از فعالین و کنشگران سیاسی نظرات متفاوتی در خصوص عملکرد یک ساله مجلس دهم و فراکسیون امید دارند.

آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب ،  در پاسخ به این‌که عملکرد مجلس دهم در مقایسه با مجلس نهم اظهار داشت: مقایسه عملکرد مجلس دهم با مجلس نهم خود گویای تفاوت های بارزی است که بین رویکرد و عملکرد این دو مجلس وجود دارد.

وی ادامه داد: در واقع نتیجه انتخابات هفتم اسفند که حاصل مشارکت و حضور موثر جریان های سیاسی بود منتهی به شکل گیری مجلسی با اقلیتی از تندروها شد که در مجلس نهم اکثریت مجلس را در اختیار داشتند و بالطبع باعث شد رویکرد این مجلس در مقایسه به مجلس قبل به اعتدال بسیار نزدیک تر باشد و طبیعتا تاثیر خود را در سطح کلان به عنوان نهاد قانونگذاری کشور به جای خواهد گذاشت.

منصوری با اشاره به تندروی مجلس گذشته گفت: در مجلس نهم برای  ممنوع التصویری  آقای خاتمی نامه امضاء می‌کردند اما چند روز پیش جمعی از نمایندگان  مجلس دهم با آقای خاتمی دیدار و گفتگو داشتند که این نشانگر تفاوت های این مجلس با مجلس گذشته است.

وی افزود: تفاوت جدی و مهم این مجلس همراهی به مراتب بیشتر با دولت است و اینکه از تریبون این مجلس نماد غلبه تک صدایی در نهاد قانونگذاری کشور نیست.

کشورهای تحریم‌کننده ایران، نمی‌توانند مدعی حمایت از حقوق زنان ایران باشند
هم اکنون بخوانید

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فراکسیون امید اظهار داشت: فراکسیون امید متشکل از جمعی از نمایندگان بود که بیشتر آنان تجربه نمایندگی مجلس را نداشتند و در بدو شکل گیری به اعتقاد من نتوانست از همه ظرفیت‌های لیست ائتلاف امید استفاده کند.

آذر منصوری  در ادامه یادآور شد : به مرور هم انسجام آنان بیشتر شده است و هم سطح اثر گذاری آنان در مجلس افزایش یافته است و من اطمینان دارم از این پس با قدرت اثر گذاری بیشتری در مجلس به کار خود ادامه خواهد داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاد آور شد : فراکسیون امید باید با به کار گیری توان و ظرفیت تخصصی و صاحب تجربه موجود در کشور برای عملکرد موثرتر مد نظر داشته باشد.

قائم مقام جمعیت زنان نو اندیش با اشاره به اینکه ترکیب هیئت رئیسه نزدیک ترین ترکیب به پیش بینی هایی بود که وجود داشت اظهار داشت: رئیس مجلس و نواب آن از نمایندگان لیست امید بودند فارغ از تقسیم بندی هایی که بعد از انتخابات در مجلس شکل گرفت و با این نگاه اکثریت ترکیب هیئت رئیسه در اختیار کاندیداهای لیست امید است.

منصوری در پایان با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم هیئت رئیسه در اختیار اصلاح طلبان حاضر قرار می گرفت افزود: این انتظار انتظار واقع بینانه ای نیست و ما به هر حال انتخاباتی را پشت سرگذاشتیم که بیشتر کاندیداهای اصلاح طلب رد صلاحیت شده بودند و همه لیست امید را اصلاح طلبان تشکیل نمی دادند.

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا