واگن های قدیمی قطارها به تدریج از رده خارج می شود

به گزارش اعتماد نو ،  عباس آخوندی ظهر دوشنبه که به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از ایستگاه راه آهن تهران بازدید سرزده داشت در جمع پایگاه خبریان، افزود: ما در سال گذشته هنوز واگن هایی با ۶۴ سال عمر داشتیم که در آذرماه سال گذشته این واگن ها از رده خارج شد.
وی ادامه داد: در دی ماه سال ۹۵ واگن های با عمر ۴۵ سال را از دور خارج کردیم و امیدواریم که بتوانیم در سال آینده واگن هایی با عمر ۳۵ سال را از دور خارج کنیم.
آخوندی در پاسخ به گلایه های مردم درباره نظافت برخی قطارها هم گفت: این مواردی که گله می شود عمدتا واگن های بسیارقدیمی با کیفیت بد است که باید به تدریج آنها را خارج کنیم.
وی گفت: نوسازی واگن ها فقط توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و اتفاقات بسیارخوبی هم در نوسازی واگن های مسافربری و هم نوسازی واگن های باری در حال انجام است .
وزیر راه و شهرسازی به راه آهن حومه شهرها اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته بحث راه آهن حومه شهرها را دنبال کردیم که مجلس شورای اسلامی آن را در اعتماد نو به نقل از برنامه ششم تصویب کرد.
آخوندی گفت: امیدواریم بتوانیم حومه کلان شهرها را از طریق راه آهن به مرکز وصل کنیم و در واقع الگوی سکونت گزینی مردم تغییر پیدا کند.
در جریان بازدید سرزده معاون اول رییس جمهوری ، آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، سید حسین هاشمی استاندار تهران و  محمد سعیدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند. جهانگیری ضمن گفت و گو با مسافران، از ایستگاه راه آهن بازدید و با مسئولان این ایستگاه صحبت کرد.

مخالفان: رفتار استیضاح‌کنندگان ضربه به قوه ‌مقننه و سیاسی است
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا