مسئولان نباید ایجاد مراکز لجستیکی را به دید هزینه نگاه کنند

سعید جابرانصاری در گفتگو با پایگاه خبری اعتماد نو درباره مصاحبه ای که با خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا داشت گفت: فکر می کنم از سخنان من برداشت اشتباه صورت گرفته است چراکه من نگفتم قرار است پس از حادثه تلخ پلاسکو، اتفاق ناگوار دیگری بیافتد بلکه سخن من این است که اگر اقدامات موثری از سوی شورای شهر و سایر نهادهای مرتبط صورت نگیرد متاسفانه ممکن است در آینده شاهد حوادث دیگری باشیم.

وی با اشاره به نقش ایجاد مراکز لجستیک در مدیریت ترافیک گفت: بسیاری از فروشگاههایی که غیر حضوری باز می شوند ممکن است در ساعات افت ترافیک کالا را درب منزل تحویل دهند. شما فرض بفرمایید که به هر حال اکنون پخش کالا در طول روز انجام می شود و در ساعات جنب و جوش بازار صورت می گیرد و علت اصلی اینست که می خواهند کالا به آنجا حمل شود تا همان زمان تحویل مشتری داده شود و مشتری هم به منزلش ببرد؛ ولی امروزه در سیستم های لجستک مدرن ،فروش به صورت غیر حضوری انجام می گیرد و کالا درب منزل تحویل مشتری داده می شود. هم اکنون بسیاری از فروشگاههای آنلاین دقیقا همین کار را انجام می دهند.خریدار روی یک سیستم کلیک می کند و کالا را درب منزل تحویل می گیرد و در واقع از تکنولوژی به جای بافت های فروش سنتی استفاده می شود.

دبیر سابق انجمن لجستیک ایران با تأکید بر اینکه مسئولان و دستگاه های مسئول نباید این مراکز را به دید هزینه ببینند بلکه باید نگاهی سرمایه ای به آنها داشته باشند، افزود: بسیاری از نهادهای تاثیر گذار بایستی در این زمینه تلاش کنند تا به یک بافت نوین شهری برسیم و از این طریق بسیاری هزینه های غیر ضروری را کاهش دهیم. در کشور دوبی، بسیاری از مراکز فروش، انبار لجستیکی دارند و کالاهایشان را در آنها دپو می کنند. تغذیه فروشگاه ها نیز روزانه یا شبانه بر اساس سطح فروش کالا انجام می شود و اینطور نیست که راهروهای پاساژ ها پر از کالا شود.

احکام شهرداری تهران ضمانت اجرایی ندارد/ همچنان نسبت به مفاد گزارش ملی حادثه پلاسکو بی‌توجهی می‌شود
هم اکنون بخوانید

جابرانصاری با اشاره به نقش بخشخصوصی در ایجاد مراکز لجستیک تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند، چون هزینه های لجستیک منجر به افزایش ارزش افزوده نمی شود و اگر کسی با رویکرد نوین با این مقوله برخورد کند، می تواند در هزینه های کسبه و مصرف کننده و سهم خود صرفه جویی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا