خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی حادثه پلاسکو

رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با اشاره به برآورد اولیه از میزان خسارات حادثه پلاسکو، گفت: صنف اصلی که در این حادثه آسیب دیده است پیراهن‌دوزها بودند.

به گزارش اعتماد نو ،  شهباز حسینی‌پور در تماس تلفنی یک اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی با اشاره به همکاری بسیار خوب اصناف در حادثه پلاسکو، اظهار کرد: ما با اعضای اتاق تهران و رییس اتاق اصناف نشستی در این خصوص داشته‌ایم و پیام ریاست مجلس را ابلاغ کرده‌ایم. درخواست اصناف این است که مالکان باز هم با حفظ آرامش، مطالبات خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

وی افزود: ۶۷۶ مغازه به طور کامل در آتش سوختند. تعدادی از این مغازه‌ها سابقه چند ده ساله فعالیت در این صنف را داشتند. آقای لاریجانی نیز بازدیدی که از محل حادثه داشتند، تاکید کردند که باید دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر مجموعه را سازماندهی کنند.

رییس فراکسیون اصناف مجلس در ادامه تصریح کرد: رییس صنف پوشاک اعلام کرده است که از بم با آنها تماس گرفته و گفته‌اند همانطور که در گذشته به ما کمک کرده‌اید ما نیز آماده همکاری و کمک به شما هستیم.

به گفته حسینی‌پور، برآورد اولیه خسارت ناشی از آتش‌سوزی پلاسکو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، اما میزان خسارات هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

رییس فراکسیون اصناف مجلس، ضمن اشاره به درخواست تشکیل کارگروهی برای بررسی ابعاد این حادثه، بیان کرد: صنف اصلی که در این حادثه آسیب دیده است پیراهن‌دوزها بودند ودر کنار آن اصناف پوشاک، کش‌بافت، ورزشی و کارگاه‌های خیاطی نیز مشغول فعالیت بوده‌اند.

ترامپ از معاهده تجارت اسلحه سازمان ملل هم خارج شد
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا