شکل و ظاهر مدارس باید تغییر کنند

به گزارش اعتماد نو ،  فخرالدین دانش آشتیانی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اظهارکرد: قدم‌های خوبی در سال‌های اخیر در زمینه نوسازی مدارس برداشته شده که جای تشکر دارد، اما امیدوارم روزی برسد که تمامی فضاهای آموزشی ما استاندارد و مطلوب باشد.

وی با اشاره به این مطلب که مشارکت مالی مهم نیست، ‌ افزود: آنچه مهم است، نگرش خیرین است و این نگرش و رویکرد خیر است که دارای ارزش معنوی است.

وزیرآموزش وپرورش گفت: کار سازمان نوسازی، مایه مباهات است و ارزش باقیات الصالحات دارد به ویژه برای کسانی که به طور مستقیم کار عمرانی انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: امیدوارم زمانی فرا برسد که درکشور، پایان فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم و معتقدم تعامل آموزش و پرورش با مردم و همکاری خیرین این روز را در تاریخ آموزش و پرورش رقم خواهد زد.

دانش آشتیانی افزود: اولین مسئله‌ای که در رویکرد جدید به آن توجه می‌کنیم، ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش آموزان است تا فرآیند یادگیری بهتر صورت گیرد و دانش آموز در مدرسه احساس نشاط و شادابی کند.

وی با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی یادآور شد: شاخص سرانه در مناطق محروم را افزایش خواهیم داد و در مرحله بعد تلاش داریم، همه شاخص‌ها را به حد مطلوب برسانیم.

دانش آشتیانی، کیفیت معماری مدارس را در تربیت دانش آموزان موثردانست و بیان کرد: با همکاری و همفکری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، معماری جدیدی را برای احداث فضاهای آموزشی ترسیم خواهیم کرد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: فضاهای آموزشی کنونی باید تغییر کند و در رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت، نیازمند تغییر در شکل و ظاهر مدارس هستیم.

"دیابت" و اختلالاتی که در گوارش ایجاد می‌کند
هم اکنون بخوانید

دانش آشتیانی افزود: خیرین را جزئی از مجموعه خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و با مشارکت آن‌ها طرح‌های عمرانی را اجرا کنیم.

گفتنی است؛ دراین مراسم دکتر دانش آشتیانی حکم انتصاب محمد تقی نظرپور به سمت رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را به وی اعطا و از زحمات چندین ساله مرتضی رئیسی تقدیرکرد.

معماری مدارس باید متناسب با اقتضائات سنی دانش آموزان باشد

محمدتقی نظرپور در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: کارهای زیادی در سازمان نوسازی انجام شده اما تلاش می‌کنیم، مسیر نوسازی مدارس را هموار کنیم و راه‌های نرفته را بپیماییم.

وی افزود: در توسعه فضاهای آموزشی، مناطق محروم در اولویت قرار دارند و تلاش می‌کنیم، سرانه این مناطق افزایش یابد.

نظر‌پور با اشاره به این نکته که فضاهای آموزشی باید فضاهای مفیدی باشند، بیان کرد: نسل آینده در این فضاهای آموزشی رشد می‌کند، پس اگر تلاش کنیم فضاهای مطلوبی بسازیم، جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا داده‌ایم.

رئیس سازمان نوسازی، ‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: معماری هر مدرسه باید متناسب با اقتضائات سنی دانش آموزان باشد و در ساخت مدارس باید به ویژگی‌های روحی و روانی دانش آموزان توجه شود.

وی افزود: البته فضای مدرسه، زمانی در فرآیند تعلیم و تربیت موثر است که معلمان نیز به جای روش‌های سنتی در امر تدریس از روش‌های نوین استفاده کنند.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا