یادواره شهدای شهر گز با بازگشت یک شهید

به گزارش ایسنا، سرتیپ امیر دربندی روایت‌گر دوران دفاع مقدس، عصر روز گذشته (پنجشنبه) در هشتمین یادواره شهدای گز با اشاره به بازگشت پیکر شهید خسروی به وطن گفت: در دنیا جنگ‌های زیادی رخ داده و با پایان جنگ یاد آن‌ها از خاطر محو شده است، اما خاطرات دفاع مقدس ما همچون گنجینه‌ای در کتاب‌ها، فیلم‌ها و اشعار حفظ شده و حتی بعد از ۳۷ سال همچنان یادواره‌ها و آئین‌های مختلفی برای تکریم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: شهیدان گمنام اکثراً در مناطق خاص وصعب العبور همچون باتلاق‌ها و میادین مین و غیر قابل دسترس از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل هستند و حدود ۱۲۰۰ نفر برای تجسس و یافت شهدای گمنام در جنگ تحمیلی شهید شدند.

دربندی با اشاره به ورود مستقیم آمریکا به جنگ با ایران در سال ۶۷ ادامه داد: امام خمینی (ره) در بیانه‌ای اعلام کرد: ” ما در جنگ ابهت دوابر قدرت شرق و غرب را شکستیم”.

وی ایران را بر قله پیروزی دانست و اظهار کرد: اکنون ترس از ایران در دل دشمنان است و این مرهون جنگیدن برای خدا و شهادت در راه خداست.

دربندی تصریح کرد: در دو ماه گذشته ترامپ از جمهوری اسلامی ایران دو سیلی محکم خورده است؛ یک بار رهبر معظم انقلاب در برابر شینروآبه ترامپ را لایق پاسخگویی ندانست، و بار دیگر پهپاد جاسوسی آمریکا توسط دلاور مردان ایران‌زمین ساقط شد.

این راوی دوران دفاع مقدس رزم ایران را عاشورایی وجنگ ایران را حسینی عنوان کرد و افزود: در
دوران جنگ و بعد از آن ۴۲ هزارو ۵۳۰ ایرانی در خاک عراق و ۷۲ هزار و ۶۰۰ عراقی در خاک ایران اسیر بودند.

نمایشگاهی از آثار مسلم‌ علم‌زاده و حسن روح‌الامین
هم اکنون بخوانید

دربندی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرموده بودند طعم شیرین رحمت و بزرگواری اسلام را به اسرا بچشانید، گفت: امام خمینی (ره) خواسته بودند با اسرا به گونه‌ای رفتار شود که بزرگ‌مرد اسلام حضرت علی ابن ابیطالب (ع) با بدترین خلق خدا ابن ملجم رفتار کرد.

وی جنگ هشت‌ساله ایران با عراق را جنگ انسانیت در برابر حیوانیت خواند و اظهار کرد: در کل تاریخ تنها یک‌بار این اتفاق رخ داده است که برای آسایش و آرامش خاطر اسرای عراقی، خانواده‌های آنان با هماهنگی صلیب سرخ جهانی به عنوان میهمان جمهوری اسلامی به ایران سفر و عزیزان اسیر خویش را ملاقات کنند.

دربندی با اشاره به کشتار غیر نظامیان در ایران، سوریه، یمن، افعانستان و عراق توسط کشورهای مدافع حقوق بشر گفت: زمانی که هواپیمای دشمن مدرسه ابتدایی دخترانه‌ای را مورد هدف قرار داد، امام خمینی (ره) به همه فرماندهان و خلبانان نیروهای هوایی دستور دادند: “خشم خود را کنترل کنید و از بمباران مراکز عمومی، مدارس و بیمارستان‌ها خودداری کرده و فقط مراکز نظامی را مورد هدف قرار دهید”.

در پایان مراسم پیکر پاک شهید حسین خسروی زینت‌بخش گردهمایی مردم شهیدپرور گز شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =

دکمه بازگشت به بالا