کتاب جن و انس از دیدگاه قرآن منتشر شد

کتاب «جن و ابلیس از دیدگاه قرآن» نوشته محمدزمان رستمی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۳۲۸ صفحه منتشر شد.

جن موجودی نامرئی و اسرارآمیز است که تولد، مرگ، معاد، پاداش و جزای اخروی و علم و ادراک تشخیص مسئولیت و تکلیف دارد. همه پیامبران بر جن‌ها نیز مبعوث شده‌اند؛ از این‌رو در میان جن‌ها ادیان، مذاهب و فرقه‌های فراوانی وجود دارد.

جن در برخی شرایط قادر به تسخیر انسان است و در برابر، انسان نیز در برخی شرایط قادر به تسخیر جن است؛ خداوند جن را آفرید تا در خدمت انسان باشد و به او یاری رساند، اما با توجه به وضعیت مشابه جنیان با انسان، جن می‌تواند از خدمت انسان سرباز زند که در این صورت نام شیطان به خود می‌گیرد و به وسوسه انسان می‌پردازد، ابلیس نخستین شیطان و سر سلسله همه شیطان‌هاست.

کتاب حاضر به دو بخش تقسیم می‌شود و از آنجا که ابلیس از جنس جن است، فصل نخست درباره ماهیت جن نگاشته شده و فصل دوم آن نیز به شناخت ابلیس اختصاص یافته است.

نویسنده این کتاب در فصل اول به تبیین «شناخت جن از دیدگاه اسلام» می‌پردازد و در این فصل موضوعاتی همچون «هدف‌های خلقت جن»، «مکان زندگی جن»، «ازدواج جن»، «مذاهب جن»، «پیامبران جن» و «تماس انسان با جن» را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین در فصل دوم این کتاب نیز به «شناخت ابلیس از دیدگاه اسلام و قرآن» پرداخته شده و در ضمن آن موضوعاتی مانند «ابلیس از دیدگاه قرآن»، «ابلیس و شناخت قیامت»،   «ذریه ابلیس»، «لشکر ابلیس»، «تجسم ابلیس (امکان مشاهده ابلیس)» و «هبوط آدم» مورد تبیین قرار گرفته است.

تابلوهایی که حکم پُست های اینستاگرامی را داشتند
هم اکنون بخوانید

علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا