«فلسفه دیزاین» منتشر شد

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۵۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۸هزار تومان توسط نشر مشکی منتشر شده‌ است. 

بخشی از متن کتاب که در پشت‌ جلد آمده است: فلسفه بر دو نوع است: یکی از مسیرهای پاخورده سنت فلسفی و اندیشمندان بزرگ می‌گذرد و دیگری فلسفه‌ای که رهپویانش از راه‌های رفته بیرون می‌روند، وارد قلمرو بکرتری می‌شوند و رویکرد فلسفی را برای موضوعات تازه‌ای به کار می‌بندند. «فلسفه دیزاین» در گروه دوم جای می‌گیرد، چون هیچ یک از شاخه‌های فلسفه تاکنون دیزاین را در کانون توجه خود قرار نداده‌ است. 

امروزه دیزاین از چنان رواج و وجهه‌ای برخوردار است که بی‌توجهی فلسفه به آن نادیده نمی‌ماند. در واقع، در میان حرف و حدیث‌های متاخر درباره «پایان هنر»، می‌توان گفت که امروزه دیزاین از نظر اهمیت فرهنگی بر هنر سایه انداخته است. اگر چنین باشد، شاید زمان مناسب برای بررسی فیلسوفانه دیزاین فرارسیده باشد. 

«فلسفه دیزاین» به چنین بررسی‌ای اختصاص دارد. قلمرو فلسفه دیزاین را ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که دغدغه‌های دیزاین، با پرسش‌های بنیادینی که ذهن فیلسوفان را به خود مشغول کرده است ارتباط عمیقی دارد. 

انتهای پیام

«مزد اخلاص» روایتگر حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل شهید همدانی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا