عالمان شیعه میراث دار روایات تفسیری اهل‌بیت(ع) هستند

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز ۵ مهرماه در آئین افتتاحیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: حوزه های علمیه و شیعه همواره با دو موضوع مورد اتهام قرار گرفته‌اند که این دو شامل مساله تحریف و بی‌اعتنایی شیعیان به قرآن کریم است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: ما شیعیان نیز از کنار این اتهامات به صورت عادی عبور کردیم در حالی که باید به هجمه‌های دشمن به حوزه‌های علمیه تشیع و تهمت‌های بی‌پایه از سوی معاندین پاسخ داد.

وی تصریح کرد: در این اتهام‌ها، دست یهود در کاراست زیرا که دشمنان همواره از قدرت علمای شیعه در هراس هستند، برگزاری این همایش،قدمی برای از میان بردن تصورات و ذهنیت‌های غلط و افتراها درباره شیعیان نسبت به قرآن کریم است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: ما در آغاز راه هستیم و امیدواریم مدیریت حوزه های علمیه هرچندسال یکبار این همایش‌ها را دنبال کنند تا بتوانیم این مساله را به اثبات برسانیم که شیعه در تفسیر دچار تحریف نشده است.

وی گفت: نه تنها علمای شیعه به آیات الاحکام توجه داشتند بلکه علوم قرآنی را نیز مورد اهتمام قرار می‌دادند که مدخل التفسیر و فقه القرآن نمونه ای از آن است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: علمای شیعه در هر قرن صدها تفسیر قرآن کریم داشته‌اند،ما افتخار می کنیم در تفسیر،روایات ائمه معصومین(ع) را به عنوان سرمایه بزرگ در کنار آیات قرآن کریم داریم،در واقع عالمان مکتب شیعه میراث دار روایات اهل‌بیت(ع) درباب تفسیر قرآن‌اند.

آنچه می‌خواهید درباره جشنواره موسیقی فجر بدانید
هم اکنون بخوانید

وی درباره کتاب مدخل التفسیر عنوان کرد: آیت الله فاضل لنکرانی اصول تفسیر را در این کتاب بیان کردند و حتی یکی از اصول را رجوع به کلام معصومین می‌دانست.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: امام خمینی(ره) از جمله فقیهانی است که در باب تفسیر کتاب‌هایی دارد که بسیار مورد توجه است و در برخی از موضوعات آن،توجه و اهتمام را در برخی از مفسران اهل سنت نیز نمی‌بینیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 16 =

دکمه بازگشت به بالا