رژیم صهیونیستی مدعی ارتباط چوپان لبنانی ربوده شده با حزب‌الله لبنان شد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این تجاوز جدید اظهار کرد، نیروهای ارتش در جریان کمینی که در منطقه جبل روس داشتند یک چوپان لبنانی را که “عمدا” از مرزهای لبنان به داخل اراضی اشغالی وارد شده بود، بازداشت کردند و او را به مرکز تحقیقات بردند. ارتش به هیچ کس اجازه نقض “حاکمیت” اسرائیل را نمی‌دهد.

او ادعا کرد، چوپان لبنانی که بازداشت شده وابسته به گروهی است که مشخص شده با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کند و حزب‌الله از چوپانان برای ماموریت‌های جمع آوری اطلاعات و زیر نظر گرفتن ارتش اسرائیل استفاده می‌کند.

این سخنگو در ادامه ادعاهایش گفت، چند ماه پیش “خرابکاران” حزب‌الله لبنان در منطقه جبل روس وارد اراضی اشغالی شدند و یک چوپان در آن زمان به این خرابکاران حزب‌الله کمک کرد.

در واکنش به این حادثه و نقض‌های مکرر رژیم صهیونیستی علیه حریم هوایی لبنان، زینه عکر، وزیر دفاع در دولت موقت و معاون نخست وزیر لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، لبنان شاهد پروازهای متعدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین و فعالیت‌های جاسوسی است که نقض علنی حریم هوایی لبنان محسوب می‌شوند. این مساله وحشتی بین شهروندان لبنانی ایجاد کرده به طوریکه سخنگوی یونیفل تاکید کرده است که این اقدامات نقض حاکمیت لبنان است و موجب ترس و وحشت ساکنان محلی می‌شود و تلاش‌های نیروهای فوق‌العاده بین‌المللی را از بین می‌برد که در صدد برقراری امنیت در جنوب لبنان هستند.

عکر افزود: ما شاهد نقض روزافزون و دنباله‌دار حریم هوایی خود و حاکمیت کشور و قطعنامه ۱۷۰۱ هستیم اما وقتی چوپانی از خط مرزی به صورت اشتباهی و فقط چند متر عبور می‌کند موجی از محکومیت‌ها را به راه می‌اندازند.

ایران تنها راهمان برای تامین دارو و غذا است
هم اکنون بخوانید

او بار دیگر از سازمان ملل خواست برای پایان دادن به این نقض‌ها و تجاوزات در اسرع وقت مداخله کند و از اسرائیل بخواهد قطعنامه ۱۷۰۱ را به طور کامل اجرا کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا